Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..

Auteur Topic: Onroute fietsnavigatie voor de Garmin?  (gelezen 6014 keer)  Deel 

Sangroid

• Gast
Onroute fietsnavigatie voor de Garmin?
« Gepost op: 04-mei-2009, 19:43:03 »
Bah, bah en nog eens bah. Vandaag ten zuiden van Rotterdam geprobeerd daarmee te navigeren (richting Kinderdijk), maar het leek nergens naar. Om de minuut begon hij de route te herberekenen, terwijl ik nog steeds op het zelfde fietspad zat?!?

Zonde van mijn geld geweest, geloof ik... City navigator deed/doet tenminste wel zijn werk.

Sangroid

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: 04-mei-2009, 20:21:15 »
He die Ruud, ik reed op een plekje waar er echt alleen maar een fietspad was. Normaal word er pas herberekend als je een meter of 15-20 naast je route zit. Dat was vandaag echt niet het geval....

De software is wel echt gemaakt voor fietsers, misschien rijd ik wel te hard voor het beestje... :-)

Sangroid

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: 05-mei-2009, 11:35:52 »
Citaat van: "peter2310"
Tom / Ruud,

Wat betreft het navigeren met fiets of scooter, "automatisch herberekenen" staat bij mij altijd uit wanneer ik navigeer met fiets of scooter.

Ja, ok, Peter, een duidelijk verhaal, maar als je gewoon op een fietspad langs de A15 tuft (zo'n 2-3 km lang richting Dordt) valt er niet veel te herberekenen, toch?

Dat was mijn punt.

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: 05-mei-2009, 13:10:59 »
Citaat van: "Sangroid"
Ja, ok, Peter, een duidelijk verhaal, maar als je gewoon op een fietspad langs de A15 tuft (zo'n 2-3 km lang richting Dordt) valt er niet veel te herberekenen, toch?
Dat was mijn punt.

En dat is ook duidelijk, ik heb meteen even naar het oorspronkelijke bericht gekeken en zag dat je schreef dat de GPS steeds de route ging herberekenen en je had het over City navigator.

Nu ga ik even gokken dus corrigeer me als ik het fout heb. Als je het hebt over City navigator dan is het niet ondenkbaar dat je geprobeert hebt een route uit te zetten om die vervolgens te rijden. Als dat zo is moet je er terdege rekening mee houden dat je de waypoints wel op de weg zet die je ook volgt op de GPS. Dat houd in dat je bij het uitzetten van de route bijna geheel in moet zoomen op de kaart. Het beste is 500m of dichterbij. De reden daarvoor is dat je alleen dan goed kunt zien waar je de merktekens neerzet. Als je dus een waypoint in het land zet en je rijdt er langs en je hebt herberekenen aanstaan is het logisch dat de GPS ziet dat je langs het waypoint rijdt zonder het te passeren en dus gaat herberekenen om dat wel te kunnen doen.
Nog een voorbeeld: ik rij op een weg met gescheiden rijbanen en het merkteken staat op de linkerbaan. Daar kom ik langs maar rij daar niet dus passeer ik het waypoint niet. Gevolg is dat ik de eerste afslag opgestuurd wordt en terug moet rijden over de goede baan, vervolgens wordt ik dan weer een afslag op gestuurd om vervolgens weer op de route uit te komen die ik eerst al volgde.
Het is dus zaak om de routepunten PRECIES op de route en herberekenen uit te zetten. In dit soort gevallen denken we liever zelf, toch ?
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Sangroid

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: 05-mei-2009, 13:32:18 »
Nope, ik had geen route uitgezet. Ik wilde gewoon van R'dam naar de Kinderdijk rijden. Geen waypoints, Ruud.

Ik weet waar je het over hebt, maar dat was niet van toepassing.

Maar, bedankt voor het meedenken!

Eigenlijk is mijn punt het volgende:

De samenwerking tussen Onroute Fietsnavigator en mijn Garmin Vista Etrex is mij, tot nu toe, niet zo goed bevallen.

Misschien handig voor iemand die ook deze combinatie wil gaan gebruiken op zijn/haar scooter om dit vooraf te weten.

De software kost toch € 89,00, dus denk erover na voordat je het koopt.

Offline Patrick

• Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 62
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: 05-mei-2009, 15:50:57 »
Ik heb de cd rom ook gekocht en een route uitgezet en werkte perfect.

Precies de weg die ik wilde rijen . :mrgreen:

Wat fijn werkt  dat iets goed werkt  ;-)
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Sangroid

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: 05-mei-2009, 17:05:33 »
Ja, maar zoals ik al schreef, ik had geen route uitgezet.

Ik was op de bonnefooi aan het tuffen. Daar liet hij me mooi in de steek. Toen ik van kaartmateriaal (-> CityNavigator) switchte werkte het weer als een zonnetje.

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: 07-mei-2009, 21:02:38 »
Voor degenen die behoefte hebben aan een heldere en duidelijke uitleg over het gebruik van OnRoute moeten hier eens kijken. AANRADER !! [/b]
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

marcelvg

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #8 Gepost op: 08-mei-2009, 10:03:13 »
zelf heb ik tomtom op mijn pocket pc  is er eigenlijk ook ander software wat kan werken op mijn pocket pc?
zoals hier genoemd wordt

Update Onroute Fietskaarten voor Garmin.

Gestart door Sangroid

Reacties: 2
Gelezen: 3779
Laatste bericht 07-augustus-2009, 11:41:49
door Sangroid
OnRoute Fietskaart Nederland & nüLifetime voor de Garmin

Gestart door Patrick

Reacties: 0
Gelezen: 1758
Laatste bericht 02-mei-2009, 13:49:37
door Patrick
Openstreetmap (presentatie) voor Garmin en meer info