Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..

Auteur Topic: Agility 16+ euro 4 Injectie mankementen , langzaam op de teller & meer.  (gelezen 262 keer)  Deel 

Offline Techmert

• KTN Lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16+ Inectie Mat grijs
Beste toppers,

Ik heb een aantal vragen over mijn Kymco Agility 16+ Injection 2017.
Het is een 4-T & is helemaal standaard op een vervangen hoofdlamp en Smoke windscherm na.

Mijn huidige probleem waar ik tegen aanloop is dat de Scooter momenteel na zijn 4e beurt, zo rond de 4100 km langzamer aan het lopen is. Tijdens de beurt heb ik de garage ook mijn gaskabel meteen moeten laten vervangen aangezien die geknapt was tijdens het rijden. [ Al de tweede keer overigens ]
Momenteel loopt hij zo een 41 á 42 km op de teller & het lijkt erop dat hij minder toeren loopt. Toen ik hem bij de dealer nieuw had opgehaald liep hij strak 45 op de teller, zelfs met een bijrijder.

Bij de tweede beurt had ik precies hetzelfde probleem & had het  opgelost door de Rollen te laten vervangen. We hebben er toen wat zwaardere rollen in gedaan waardoor de top ongeveer 49 á 50 km op de teller werd. De gozert die ze had vervangen vertelde mij dat hij nog nooit had meegemaakt dat de rolletjes zo versleten waren bij nog geen 1500 km.

Dus mijn vraag is nu, denken jullie dat het weer de rollen zijn? zo ja, wat zorgt ervoor dat de rollen zo snel versleten raken, terwijl ik mijn beurten altijd netjes op tijd regel & zo niet, wat zou nog meer een probleem kunnen zijn waardoor de scooter langzamer loopt.

Banden heb ik al bekeken & er zit al standaard een gladde bus in de scooter, hij moet helaas ge-chiptuned worden wil ik echt wat sneller gaan, maar dat boeit mij niet, Lieftst wil ik gewoon dat hij rond zijn 50 kmu blijft.

Hiernaast ben ik niet super bekend met al het jargon van de scooter wereld, dus simpel uitgelegd is beter

Met vriendelijk groet & dank bij voorbaat,

Mert.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: Agility 16+ euro 4 Injectie mankementen , langzaam op de teller & meer.
« Reactie #1 Gepost op: 01-januari-2019, 20:17:58 »
Ik zit te denken aan de vario riem die slijt nl en is dan minder breed en daardoor komt ie ook minder diep  en zal de snelheid iets terug lopen. Ik merk nl bij mijn 16+ wel is waar met een PS blok dat ook mijn scooter langzamer gaat rijden als de riem wat ouder is. Ik heb hem recent vervangen en hij liep in het begin 60 tot 65 op de teller maar dat is na 4000 km wel wat minder.

Ik heb ook overwogen om voordat ik mijn 16+ carburateur versie in te ruilen voor een 16+ injectie omdat ik gewoon niet tevreden was met mijn huidige 16+. Hier heb ik veel over geschreven op het forum maar mijn dealer zij toen, niet doen want de injectie loopt niet veel harder en chiptunen zal voorlopig nog niet kunnen. Ik praat over 2015. Nu zal dat wel anders zijn maar de 16+ is en blijft wel een type kymco die blijft klooien als het om snelheid gaat. Ik ben blij met mijn PS blok in mijn 16+ frame.

700 euro voor uitlaat Agility 16 +

Gestart door lopac42

Reacties: 18
Gelezen: 5828
Laatste bericht 12-oktober-2016, 07:43:15
door Sandra en Karel
Meer brandstof bij injectie?

Gestart door Durken52

Reacties: 3
Gelezen: 2319
Laatste bericht 05-juli-2015, 12:14:14
door Ruud_Sint