Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • Compressiemeting (7bar) agility 16+ 50 4T 5 1

Auteur Topic: Compressiemeting (7bar) agility 16+ 50 4T  (gelezen 600 keer)  Deel 

Offline Robin111

• KTN Lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco agility 50 4t 16+
Compressiemeting (7bar) agility 16+ 50 4T
« Gepost op: 12-december-2018, 22:43:02 »
Hoi allemaal,

weet iemand wat de compressie waarde moet zijn voor een agility 16+ 50 4 takt?
ik kom rond de 7 bar uit (koud en warm).

merk de laatste paar weken dat de scooter niet echt meer voruit komt in de hogere snelheden en de eerst 10 min na starten.

alvast bedankt,

Robin

Offline bertussmit7

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 66
  • Rijdend op een:
    kymco agility 150 en een Yamaha FJR 1300 kymco people s
Re: Compressiemeting (7bar) agility 16+ 50 4T
« Reactie #1 Gepost op: 13-december-2018, 13:10:05 »
Dat is te weinig moet minimaal 13 bar zijn

Offline Robin111

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco agility 50 4t 16+
« Reactie #2 Gepost op: 13-december-2018, 19:05:41 »
Top. Dank je wel.
Wat denk je?
Alleen een zuiger bestellen en pakkingen of toch een hele set voor de zekerheid?

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
« Reactie #3 Gepost op: 16-december-2018, 01:00:35 »
Hoeveel km heeft ie gelopen. Ik heb ook een 16 + 50 4T maar bij 20K op de teller heb ik het blok met achterwiel vervangen voor een PS. Ik heb vanaf dag 1 het blok van de 16+ vervloekt.

Offline Robin111

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco agility 50 4t 16+
« Reactie #4 Gepost op: 17-december-2018, 15:15:22 »
Nu bijna 8d km met de naraku cilinder en zuiger. Originele kop. En rij wel lange stukken. Heb ook gekeken naar een PS motor maar kan niet zo snel een goeie vinden op marktplaats.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #5 Gepost op: 17-december-2018, 23:01:47 »
Nu bijna 8d km met de naraku cilinder en zuiger. Originele kop. En rij wel lange stukken. Heb ook gekeken naar een PS motor maar kan niet zo snel een goeie vinden op marktplaats.

Maar hoeveel heeft hij origineel op de teller dan want 8000 km met 1 cillinder en zuiger is bitter weinig. Ik heb de eerste 2 jaar 1000 km per maand gereden waarvan 75% van de rit lange stukken zijn. De originele 16+ motor vond het niet echt leuk maar omdat ik elke 4000 km de scoot naar de dealer bracht hield hij het wel uit maar sinds ik met het PS blok rijd, rij ik veel lekkerder en met een gerust hart door het auto verkeer. Nu rij ik 200 km per week.

Ik vind het een prima blok die PS ik kocht mijn PS met 25000 km op de klok en met een grote beurt loopt ie nog steeds prima. Die van mij was door dezelfde dealer onderhouden als waar ik mijn scooter altijd breng. Hij had alle onderhoud in de computer staan dus ik had geen slechte koop gedaan. Kocht de scooter voor €350 en alle onderdelen op het blok, voorwiel en achterwiel na heeft €700 opgebracht.

Offline Robin111

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco agility 50 4t 16+
« Reactie #6 Gepost op: 18-december-2018, 08:47:57 »
Goede morgen,

@admiral, teller staat op 28000 maar ik vraag me af of dit wel het originele km stand is.
Vorige eigenaar heeft ook vrij lange stukken moeten rijden voor woon werk verkeer.
Ik heb de scooter gekocht met 17500km en na 2000km kreeg ik een vastloper doordat er geen olie meer in de carter zat. Olie keek ik maandelijks na en leef goed qua verbruik tot de laatste maand.

Ik heb er toen een Naraku set ingezet en daar nu ongeveer 8000km mee gereden.
En ik vond nog een gladde bus in mijn onderhouds setje dus die heb ik er toen ingezet.
Met een sproeier 84 en de gasnaald positie verhoogt liep de scooter hard zat.

Gisteren weer een compressie meting gedaan maar dan met wat olie in de cilinder.
12.5Bar en inderdaad 8000km is niet veel voor een 4takt motor.
Dus ben ik verder gaan zoeken en kwam uit bij het luchtfilter.
In het luchtfilterhuis zit een klein gaatje die de carter ontluchting aanzuigt om de carter gassen weer te verbranden via de motor.
Nu  zat er dus een heel spoor van olie en metaalslijpsel richting de carburateur.
Het luchtfilterhuis had geen goede afdichting meer en was daardoor flink vuil geworden en waarschijnlijk ook een paar keer nat geweest door de regen.
Denk dat daardoor ook de aanzuiging meer is geworden en dat daardoor de olie uit de motor is gezogen(?).
Als test heb ik de carterontluchting slang nu direct naar beneden geleid en het gaatje in de luchtfilterhuis dicht gemaakt met een dikker schroef. En een nieuw luchtfilter geplaatst.

Dus dat wordt een nieuwe zuiger/cilinder, denk dat ik weer een kit koop om niet verrast te worden dat de cilinder wand ook weer beschadigd is.

@admiral ik heb jouw stuk gelezen over de ombouw.
Je hebt wel flink pech gehad met de agility motor snap niet dat de dealer er niets aan kon doen.
Ik heb het idee dat ik qua blok nog geluk heb gehad mijn scooter is uit 2010.
Weet niet of de grote problemen komen door de euro4 aanpassingen?
Zat te denk om volgend jaar een nieuwe scooter te kopen maar ben nu toch flink aan het twijfelen.

Groetjes Robin.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #7 Gepost op: 18-december-2018, 13:21:17 »
Mijn 16+ is van 2015 en volgens de dealer was er niets meer aan te doen dan alleen de toeren begrenzer door te knippen en een gladde bus. Maar dat bracht niet het gewenste resultaat in snelheid. Een andere CDI was er niet voor dit bouwjaar. Waar ik meer van baalde is dat het motortje maar een slap ding was. Totaal geen kracht zat erin als hij maar een zuchtje wind tegen had of een heuvel op. Daar heb ik met het PS blok geen last van.

Rij al weer een paar duizend km met deze conversie en ik ben er zeer tevreden over. 

mijn agility 16"eindelijk in de voortuin

Gestart door joyce

Reacties: 14
Gelezen: 12370
Laatste bericht 09-augustus-2008, 20:10:05
door joyce
Kymco Agility start niet / moeizaam

Gestart door Sharif78

Reacties: 18
Gelezen: 6304
Laatste bericht 11-juli-2017, 13:51:07
door RSAK550