Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • Verslag Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018 5 1

Auteur Topic: Verslag Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018  (gelezen 1470 keer)  Deel 

Offline Patrick

• Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 61
  • Geslacht: Man
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
Verslag Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018
« Gepost op: 29-januari-2018, 19:31:03 »
vrijdag 1 juni 2018 tot en met maandag 4 juni 2018 (aankomst op vrijdag de 1e, weer terug op maandag de 4e).

In tegenstelling tot het Teutoburger Woud dat we de afgelopen jaren hebben bezocht, wilden we dit jaar iets anders en als gebied hebben we het Sauerland in Duitsland gekozen! Dit zowel vanwege de bereikbaarheid (maximaal 300 KM vanaf de kust, is in een dag te rijden) en de omgeving zelf die veel mooie plekken en routes te bieden heeft en waar we als club nog nooit geweest zijn.

Aangezien we zowel een goede lokatie wilden hebben als dat we op de (kleine) beurs moesten letten zodat zoveel mogelijk van ons mee zouden kunnen gaan, hebben we uiteindelijk gekozen voor de volgende overnachtingsmogelijkheid :

Hotel und Restaurant Zum Kamin Iserlohn

An Pater und Nonne 20
D-58642 Iserlohn
Duitsland
Telefoon : +49-2374-13245
Website : http://www.zum-kamin-iserlohn.de/

De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline henkhouet

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    new dink 50
Re: Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018
« Reactie #1 Gepost op: 04-juni-2018, 22:19:32 »

En dan is het eindelijk zover, het is 1 juni, en dus de eerste dag van de Duitsland tour.

Het wordt voor mij de eerste keer dat ik hieraan deelneem, en dat is wel te merken ook.
Ik kan namelijk niet slapen.
Dus sta ik al om 01.00 uur op, en speel even een spelletje op mijn pc, om de tijd te doden.
Om 03.00 uur stapt mijn vrouw de huiskamer binnen, en vraagt of ze koffie voor me moet maken, en een broodje.
goed plan.
Ik besluit te gaan douchen en aankleden, en vertrek om 04.20 uur vanuit Hoofddorp naar Iserlohn.

Hoewel ik aan de rand van Hoofddorp woon, doe ik er nog een half uur over om uiot dat dorp te komen.
Eerst stop ik omdat de muziek niet naar mijn zin is, dan moet ik een doek pakken om mijn windscherm schoon te vegen, want het is ontzettend mistig, en binnen de kortse keren is het niet meer mogelijk om door het scherm te kijken.

Dan stop ik weer om een dikkere broek aan te trekken, want het is ronduit fris.
En als laatste lijkt het me beter om ook nog maar even te tanken.

En dan op weg, via de N201 van Hoofddorp naar Hilversum.
Het gaat minder snel dan ik had gedacht, omdat het zo mistig is. Wel wordt het al schemerig, en ziet het er mooi uit.

Vanaf Hilversum ga ik naar Ede, en kom dan langs het voormalige huisje van Juliana en Bernhard, maar door de mist zie ik er niet veel van.

Onderweg passeer ik bij Woudenberg ook nog een rijksmonument, een boerderij met een toren, schuur en erfafscheiding.
Zo heb ik nog nooit een boerderij gezien.

In Veenendaal besluit ik maar om een ontbijtje te nemen, bij de McDonalds.
Ik ben de enige klant.
Ik geniet van mijn warme kop koffie, en mij broodje met ei en croissant.  Ondertussen krijg ik het ook weer wat warmer.

Na een half uurtje rijd ik weer verder, naar de grens bij Zevenaar (Babberich), waar ik om 09.00 uur ben.
Ik kijk op mijn teller, en zie dat ik nu precies op de helft ben van mijn reis.
Ik heb 148 km gereden, en heb daar uiteindelijk bijna 5 uur over gedaan.

Terwijl ik mijn foto's maak, merk ik dat de temperatuur oploopt, en er een zonnetje begint te schijnen.
Daarom besluit ik mijn dikke broek maar weer uit te trekken, en rijd vol optimisme verder Duitsland in.

De pret is echter van korte duur, want niet veel later begint het te regenen, en loopt de temperatuur ook gestaag terug.
Het was voorspeld, maar ik hoopte het te ontlopen.
Dus tijd om de regenoverall aan te trekken.
Omdat ik altijd sta te klo..en hiermee, doe ik zowiezo altijd mijn schoenen eerst uit.
Maar alles is zeiknat, en om dan op mijn sokken te gaan staan in het water, lijkt me niks.

Dan zie ik een garagebox openstaan, die leeg is.  Brutalen hebben de halve wereld, dus ik rij erin met de scooter, en kan mooi droog mijn regenkleding aan doen.
Van foto's maken komt nu niks meer.

Gelukkig doet de regenkleding zijn werk, het houd me droog, en het scheelt ook in de kou.

Even denk ik al erg vroeg te zijn, maar dan begint de pret.
Ik wordt door mijn Garmin dwars door Dortmund geleid, en over een afstand van ongeveer 6 of 7 km doe ik uiteindelijk anderhalf uur.  Files en stoplichten, het barst er van.

Toch kom ik iets na 14.00 uur aan bij het hotel.
En wat blijkt, er is niemand.  Ook geen personeel van het hotel.
Dan maar wachten.

Al snel, zo rond half 3, komt Maarten aan met en rappe motorscooter.
Dat is lekker, we hebben wat te kletsen, zodat het wachten wat minder erg wordt.

Na enige tijd komt de eigenaar bij het hotel aan.
We melden ons bij hem, en willen wel naar onze kamers.
Dus belt hij zijn vrouw, want blijkbaar regelt die alle zaken.

Maarten en ikzelf, trakteren ons op een drankje en wachten de komst van onze vrienden af.

En dan komt ook de rest van de meute, het wordt gezellig druk.

Het wordt langzamerhand tijd om te eten, al zijn we nog niet compleet.
Na een klein ongelukje van Micha, komen ook de laatsten bij het hotel aan.

Vermoeid, maar met een goed gevoel ga ik slapen.

De volgende dag staat de eerste gezamenlijke rit gepland.
Na een lekker en compleet ontbijt, gaat iedereen zijn of haar scooter cq brommer klaar zetten.
Het is een drukte van jewelste , en iets na half 10, vertrekken we dan.

Het is niet altijd even gemakkelijk om de groep compleet te houden.
Toch geniet ik met volle teugen.

Wanneer het tijd om, om de inwendige mens te versterken, loodst de tourleiding ons naar cafe Elise, waar we lekker buiten zitten, om koffie te drinken, en iets te eten.
En hoewel de vooruitzichten van het weer niet positief waren, is het zonnetje doorgebroken, en is het lekker warm.

Er is ook nog een bruidspaar ter plaatse, en die zijn gekomen met een prachtige klassieke Mercedes.

Daarna vervolgen we onze tour, en komen uiteindelijk bij Hohensyburg.
Hier bevindt zich de Ruine van Hohensyburg, met een prachtig park.

In dit park staat de zogenaamde Vincketurm, een achthoekige uitkijktoren, van 26 meter hoog.
Deze toren is in de tweede wereldoorlog door de duitse wehrmacht gebruikt, en gedeeltelijk beschadigd door aanvallen van de geallieerden.  In 1955 is de toren gerestaureerd, en is het een architectonisch monument.

Even verderop staat er dan nog een monument  (gedenkmahl) voor keizer Wilhelm.
Gebouwd aan het einde van de negentiende eeuw, en volledig herbouwd in 1935.

Hierna is het tijd om te gaan eten.
Sommigen van onze groep eten bij het hotel, anderen besluiten om in een Duits restaurant een vorkje te gaan prikken.

En dan, wat schetst onze verbazing :
bij het restaurant staat onze grote vriend Grad al op ons te wachten.
Het kuikentje heeft zijn ingrepen gehad, er hebben wat transplantaties plaats gevonden, en hij rijdt weer prima.

Na een heerlijke maaltijd rijden we gezamenlijk terug naar het hotel, waar we aanschuiven op het terras, en heerlijk nagenieten onder het genot van een paar drankjes.
Het werd al gauw half 2 'snachts, toen ik mijn bedje in kroop.

Op zondag gaan sommigen niet mee met dee geplande tour, om uiteenlopende redenen.
Met een kleinere groep vertrekken we dan in zuidelijke richting, waar we onder leiding van Thomas, enige bergen moeten bedwingen, die behoorlijk de moeite zijn.
Alle scooters kreunen zo nu en dan onder deze inspanningen, de een wat meer dan de ander.

Maar wat je omhoog gaat, moet je ook weer naar beneden.
En met soms duizelingwekkende snelheden schieten we omlaag.

De panorama's waar we op getrakteerd worden, maken alles goed.
Wat is het hier prachtig.

Zo in het zonnetje, ligt alles er prachtig bij, en iedereen schiet dan ook zijn foto's en vergaapt zich aan de natuur.

Via allerlei prachtige wegen, waarvan het wegdek zelf soms te wensen overlaat vervolgen we onze weg naar het punt waar we onze lunch zullen gebruiken.

We komen bij Burg Altena, en ik ben overdonderd door de omvang en schoonheid van dit slot.
Het is een stevige klim voor onze machientjes, en daarna voor onszelf.

Dit is prachtig, en ik ben blij om hierbij te mogen zijn.

We lopen via een behoorlijk oplopende weg de burcht binnen, en we worden binnen ontvangen in een prachtige ruimte, waar we uitzicht hebben over rivier de Lenne.

De lunch bestaat uit een compleet buffet, met vele soorten vlees, salades, en desserts.
We mogen zo vaak als we willen ons bordje vullen.

Dit, in combinatie met een lekker drankje, maakt het echt top.
Tijdens het nuttigen van al dit lekkers, is er ook voldoende tijd om elkaar eens wat beter te leren kennen, en om bij te kletsen.

Na de maaltijd, nog even buiten rond gekeken en een paar foto's gemaakt.

Vanaf dit punt ging Gradje weer op huis aan.
Hij had tenslotte nog een beste rit voor de boeg, en moest de volgende dag vroeg beginnen m,et werken.

De rest van de groep vervolgde haar weg naar de Sorpesee.
Een prachtig groot stuwmeer, waar het goed toeven is.
In WO II hebben de geallieerden geprobeed de stuwdam te vernietigen, maar dit is niet gelukt.

Nadat we de scooters geparkeerd hadden, konden we even een versnapering nemen.
Velen namen een lekker ijsje, wat bij de opgelopen temperatuur zich behoorlijk liet smaken.

En toen werden we erop gewezen dat de scooters niet op de juiste plaats stonden, en er een bekeuring zou volgen als we ze niet binnen 5 minuten weg zouden halen.
Iederreen haalde dus zijn scooter weg, maar Martijn was iets te laat, en kreeg van de strenge dames het witte bonnetje in de handen gedrukt.
Gelukkig kon Martijn, met zijn niet aflatende charme, en zijn warme uitstraling, de dames van de handhaving ertoe brengen om het bonnetje toch terug te nemen. Ich bin Hollender, und ich habe es nicht gewusst, werkte prima voor hem.

We zijn daarna vrij snel vertrokken naar een nabij gelegen uitkijktoren, waar we nog even het meer wat beter konen zien.

En daarna terug naar het hotel.
Even liet de navigatie van Thomas het afweten, maar Edwin loste dat probleem op en bracht ons terug.

Onderweg nog een kleine stop gemaakt voor een fotomoment.
Hiervoor werd de rotsformatie gekozen, die pater und nonne genoemd wordt.

Volgens een legende leefden hier een monnik en een non samen, die hun gewaden niet af wilden leggen.
Nadat ze de bisschop die hen waarschuwde in de rivier gooide, werden ze door de bliksem getroffen, en veranderde in steen.

Edwin maakte op verzoek nog enige foto's van de tourgangers, waarbij hij de gekste posities aannam.

Eenmaal terug bij het hotel, zochten we het terrasje weer op , en lieten nog een keer de drankjes ons smaken, al dan niet aangevuld met een maaltijd.
Ook werd er heerlijk nagepraat en terug gekeken op deze meer dan geslaagde dag.

Een ieder ging op tijd rusten, om de volgende dag weer richting huis te reizen.
Alleen Gerard en Rolinda hadden de luxe van een langere vakantie.

Op de laatste ochtend weer goed ontbeten, en van iedereen afscheid genomen.
De terugreis was weinig spectaculair, het weer was goed, en behalve dat ik even de weg kwijtraakte in Dortmund, is alles verder vlekkeloos verlopen, en was ik om 18.00 uur thuis.

Ik kan terug kijken op een geweldig mooi weekeinde, waar de vriendschapsbanden weer een beetje aangehaald zijn, en waar ik sommigen beter heb leren kennen.
Ik noem geen namen, want dan vergeet ik beslist iemand.
Jullie allemaal, bedankt voor jullie aanwezigheid en aandacht en fijne gesprekken.  Mede door jullie is het zo´n mooi succes geweest.

Maar natuurlijk in het bijzonder dank voor onze organisatoren, en onze duitse vriend Thomas.
Zij hebben een prestatie geleverd die er mag wezen.

Ik voel me bevoorrecht om van deze club lid te mogen zijn, en kijk alweer uit naar een volgende ontmoeting.

gr, Henk

NASCHRIFT : De meeste informatie die vermeld wordt, is afkomstig van wikipedia.

Offline gerard van h

• KTN Lid
  • Leeftijd: 67
  • Grand dink 50 s van sep 2012 en New Dink 2013
  • Rijdend op een:
    Grand Dink
Re: Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018
« Reactie #2 Gepost op: 05-juni-2018, 00:02:03 »
Henk complimenten voor je  beschrijving en je super mooie foto,s

gr gerard

Offline A.B

• KTN Lid
  • *
  • Leeftijd: 59
  • Rijdend op een:
    Agility City 16 inch en een kymco vitality
Re: Verslag Deutschland Vierdaagse Erlebnis 1 t/m 4 Juni 2018
« Reactie #3 Gepost op: 05-juni-2018, 19:45:56 »
Wat een mooi verslag bedankt dat we mogen meegenieten prachtig

Offline Riesz

• KTN Lid
  • *
  • Nunc aut nunquam
  • Rijdend op een:
    Kymco super 8 Street
« Reactie #4 Gepost op: 05-juni-2018, 19:54:57 »
 Mooie fotos en het ziet er gezellig uit mooi verhaal ook trouwens  :exciting: :exciting:

GR Riesz

Offline Patrick

• Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 61
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
« Reactie #5 Gepost op: 06-juni-2018, 10:59:38 »

Het is weer een mooi weekend geweest

Vrijdag morgen na de koffie met @Marco_61 richting Duitsland vertrokken.
Al vrij snel konden wij onze duikpakken aan gaan trekken , nog geen 5km van Bergeijk af.

Vanaf Asten hebben we een alternatieve route gereden waar mooie en ook heel vervelende stukken in zaten door de grote steden.
Van foto's maken kwam het dus niet met al die regen, onderweg ergens op een dorpspleintje gestopt onder een luifel van een winkel daar hebben we een broodje gegeten , peukje gerookt en verder naar Moers.
In Moers was een duikboot zeer welkom geweest bij een viaduct waar we veilig konden schuilen even gestopt waar nog een drenkeling stond te schuilen.

Het werd een beetje droog en wij weer verder, gestopt bij een bakkertje en daar een kom koffie met een stuk gebak er bij genomen die hadden we wel verdiend.

TT stuurde mij op en geven moment rechtsaf een pad in van een natuurgebied daar zijn we op ons gemak door heen getuft we kwamen alleen wat verbaasde mountainbikers tegen . We komen weer in de bewoonde wereld bij een gezellig terrasje waar ook de zon was gaan schijnen. Hier hebben we geluncht even lekker gezeten .
Het wordt tijd om de laatste kilometers naar onze eindbestemming te gaan maken , regen pakken maar weer aangetrokken want het zag er dreigend uit. Ja ja na een paar honderd meter begon het weer te regenen.

Uiteindelijk kwamen we om 16:15 in Iserlohn aan, er waren al wat leden gearriveerd deze allemaal even de hand geschut .
we werden door een vriendelijke damen naar onze kamers gebracht . Tassen uitgepakt en werd het tijd voor een drankje een hapje en wat kletsen.

Laat op de avond kwamen de laatste avonturiers binnen gereden. Om half 11 ben ik naar bed gegaan.

Zaterdag na het ontbijt zijn we rond 09:30 aan de eerste tour begonnen van ongeveer 120km .
Ik heb nog nooit zo veel stoplichten bij elkaar gezien maar helaas was dat het niet anders.
Maar na het stoplicht hoppen van een paar uur  :schater: .
Na een klein klimmetje kwamen we op deze locatie uit.

Hier hebben we een pauze gehouden en wat gegeten en gedronken.
Er was ook een bruidspaar die met een oude Mercedes op deze locatie foto's aan het maken waren.

De rit ging weer verder naar de volgende stop via diverse ja ja daar zijn ze weer  stoplichten om vervolgens weer na een klimmetje op deze leuke plek uit te komen.

Na het bezichtigen en het fotograferen ging een groepje terug naar het hotel en de anderen gingen naar een restaurant voor een echte Duitse maaltijd.

We hebben met een groepje nog een wandeling over de boulevard langs het water gemaakt en toen naar bed.

Zondagmorgen .

Na  het ontbijt nemen drie leden afscheid en gaan naar huis.
De rest maakt zich klaar voor vertrek voor de tweede rit die geleid zal worden door onze Duitse vrienden Thomas.

Deze rit ging gelijk de bergen in via smalle paatjes werden onze scooters goed getest of ze wel helling proef waren , ik kan je vertellen dat waren ze  Iedereen reed op zijn eigen tempo naar boven en weer er op iedereen gewacht om dan de rit te vervolgen.

Wat geweldig zo door de bossen omhoog te klimmen en weer te dalen het was een genot om dit mee te maken . Het was duidelijk een verschil van dag en nacht met de eerste rit. Ik heb super genoten van deze tweede rit .

Er werd genoeg en voldoende gestopt om foto's te maken .

Eenmaal de bergen uit gingen we via een mooie route naar Altana .
In Alana weer een mooie klim naar de Burgt van Altana waar een heerlijke lunch op ons stond te wachten.

Na de lunch rijden we weer verder naar onze volgende stop.
Tijd voor een ijsje of wat te drinken

Na deze stop rijden we nog een klein stukje naar boven om een torntje te beklimmen en van het uitzicht te genieten .

We gaan weer richting hotel via leuke wegen 800 meter vanaf het hotel werd er nog voor enkele toerde een fotosessie gemaakt foto's zijn in andere verslagen wel te zien.

Bij het hotel hebben we nog heerlijk op het terras gezeten waar nog wat gegeten en gedronken werd.

Maandag.

Tassen ingepakt  nog even ontbijten de mensen die er nog waren de hand geschut en bedankt voor de gezelligheid , werd het toch weer tijd om richten huis te gaan met @Marco_61.

Het weer werkte lekker mee om te rijden

We hebben lekker door kunnen rijden even een terrasje gepakt voor een bakkie koffie, Onder eg wilde ik nog een keertje goedkoop tanken maar helaas bij de ze pomp kwam niet veel meer uit . Dan maar in Nederland tanken

We hebben nog  even geluncht bij de MC nog even voor de Nederlands grens.
Hier vandaan hebben we nog even  1 fotostop gemaakt.

Om net over vier uur kwamen we in Bergeijk aan.
Hebben we nog een bakkie koffie gedaan en is @Marco_61 richting Reusel gereden.

Wil ik in het bijzonder mijn dank uitbrengen voor deze twee mannen.

Ik weet uit ervaring dat er heel veel tijd in gaat zitten om zo'n weekend te organiseren .
Ook weet ik dat je het nooit voor iedereen het naar de zin kan maken of goed kan doen.

Daarom Edwin en Thomas BEDANKT voor al het werk wat er in gezeten heeft.
Mensen die op de achter grond mee geholpen hebben ook bedankt

Dan rest mij iedereen die er bij waren bedankt voor de gezelligheid leuk jullie ontmoet en gesproken te hebben .
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline gerard van h

• KTN Lid
  • Leeftijd: 67
  • Grand dink 50 s van sep 2012 en New Dink 2013
  • Rijdend op een:
    Grand Dink
« Reactie #6 Gepost op: 06-juni-2018, 23:48:32 »
mooi hoor , en super foto,s

Offline Tomosje

• Beheerder STN
  • KTN Lid
  • Rijdend op een:
    kymco g dink 2013!
« Reactie #7 Gepost op: 07-juni-2018, 10:05:57 »
dag 1.
zo vrijdag morgen om 6.00 uur de wekker gezet..
tuurlijk veel eerder wakker gegeten  scooter buiten voor het huis..tuindeur he tja dan past het niet met zijtassen.
die er op geknoopt en relaxt naar de stad oftewel groningen gegaan

jaja ik weet het duim ..
zo dus vertrokken.
om goed 7.15 uur was ik bij martin..die natuurlijk ook al klaar stond.
even overlegd welke route we pakken naar jan hans zijn resedentie :thumbsup: .
en de route van de afgelopen keer beviel ons goed. dus martin een stuk door de stad en toen ik weer voorop. even na half negen waren we bij jan hans. die ook al bepakt en bezakt op ons stond te wachten helaas door de bepakking konden we de naar later bleek erg mooie nieuwe yss achterveer niet goed zien maar dat hebben we in iserlohn  ingehaald  een echte aanrader deze veren. :thumbsup:
het was overigens niet eens echt helder op dat momend

de machine s bij jan hans voor de deur

hier de eerste stop ergens in duitsland ik meende coesfeld..

ik had een mooie route uitgestippeld en deze klopte feiloos echter het laatste stukje  is niet overgedragen van de pc naar de garmin hoe ik dit voor elkaar heb gekregen geen idee maar ik moest nog 16 km martin volgens de tom tom 13 en jan hans  11 nou das de winaar  :cheers:
die voorop en al snel kwam zum kamien in beeld scooters geparkeerd zooi er af.. zitten we in het andere gebouw.. shit .
nou maar lopen met die zooi boven aan gekomen leuke kamers redelijk gegeten en even zitten moe op bed blij dat het tot zover gelukt is..

dag 2

tja.. eh  nou weet je ik schrijf het maar gewoon op.
de dag begon prima goed ontbijtje en lekker op pad echter eenmaal rijdend kwam ik er  als een van de laatste al vlot achter dat dit wel een hele grote groep was..
en toen de eerste heuvels kwamen werd het voor de cafe-racer bestuurders toch even zweten  dan komt ipv onze automaatje s toch de techniek van het rijden om de hoek kijken en al zou je het niet zeggen die dingen kunnen echt wel presteren echter moet je ze op toeren houden  in de juiste overbrenging zetten en niet weer aankomen.. dit advies gegeven maar doen is leren en het leerproces  neemt ook tijd en dus kms op het einde van de dag zag ik ze weer voorzichtig beginnen te glimlachen ook heuvel op .. nog een paar keer doen dame  en heren en jullie vliegen ons voor bij :thumbsup:
maar de heuvels waren pittig ik had gewoon een prachtig presterende machine dus wat dat betreft geen enkele zorg.
echter het rijden in zo een grote groep met serieuze wegen   veel heel veel stoplichten maakte bij velen irritatie s los.
martin en ik moesten twee keer voor het zelfde stoplicht wachten ..en toen was de groep weg wij heel nuchter nou gewoon rechtdoor..ja dat werkt tot een T splitsing :bang!:  martin had  het helemaal gehad en wilde  naar huis ..ja die in groningen!!

maar ik zei even wachten , rustig blijven broodje eten ,slok drinken ga ik dan jan hans bellen die heeft   de telefoon aan de   helm gekoppeld zo hebben we het gedaan adres gekregen en naar de groep gereden !
 leuke dames onder de koffie gezien en later weer door gereden naar een uitkijkpunt buiten het stedelijk gebied..gelukkig!
en ik was aangekomen bij het uitkijkpunt en spielbank.. (waar we de eerste jaren maar niet meer binnen moeten gaan) ik ben er namelijk op toilet geweest  na 6 keer doorspoelen maar gevlucht.en  toen kwam bjorn na mij ..
die zag ik paars aan gelopen weer naar buiten komen ..sorry bjorn  had nog gezegd neem die laatste maar niet.. :rlol:  :rlol:

weer bij de scooters werd er rondgevraagd hoe laat we nu gingen eten .
ik was van 19.00 uur uit gegaan dat zou ik net redden wat honger betreft toen bleek dit een uur later te zijn .
en een aantal werd dit gewoon te laat om diverse redenen.
dus met 8 man naar iserlohn gereden waar we heerlijk hebben gegeten en daarna een prachtige avond wandeling langs de rivier hebben gemaakt ook nog zitten wat na kletsen op de kamer.
bleek dat de frustratie er even uit moest worden gepraat.
ik zeg heel eerlijk ik vond het regelmatig ronduit link met deze in mijn ogen te grote groep rijders .
 heb bijna tot 3 keer toe een achterliggende auto in mijn nek gehad omdat er plotseling werd gestopt en ja als de voorste stopt waar het kan is het mogelijk dat 20 scooters en dus 40 meter verder naar achteren dit eigenlijk net een verkeerd punt is

zeg maar leerproces voor de volgende keer.
 ik heb voor mijzelf besloten dat ik dit zeer onprettig vond en besloten om de rit van zondag niet mee te gaan.
 al pratende was martin de eerste die zei maar ik ga morgen relaxt naar huis wat jullie doen moeten jullie geheel zelf weten .
nou ik vond die gedachte ook niet gek en jan hans zei dan gaan ik ook met jullie mee naar het noorden die rit zie ik ook niet zo zitten .
zo besloten we democratie s om op zondag naar huis te gaan.

dag 3
zondag morgen lekker ontbijtje en de spullen op de scooters geknoopt.
afgerekend afscheid genomen en op pad, heerlijke route gereden  tot epe Duitsland samen op gereden daar aangekomen bij een kerk gestopt .
en wilden martin en ik graag toch doorsteken en via de Nederlandse kant omhoog rijden wat voor jan hans een grote omweg zou betekenen. en dus zei hij dan vanaf hier volg ik mijn eigen navigatie geeft die aan dat ik moet afzwaaien doe ik dat.

foto vlak daarvoor onderweg even wat eten uit de koffers.
toen hij afzwaaide hebben wij met zijn tweeën  lekker door gereden tot we een flink eind in nederland waren en bij marienberg wat hebben gegeten zoals gezegd al jaren onze vakantie regio maar we zijn er afgelopen jaar niet geweest en er blijkt een hoop op fietspad gebied veranderd... nou ja na een ommetje van nu blijkt 16 km! toch op de plek gekomen waar ik langs wou.

heerlijk rijdend bij midwolde afscheid genomen en een kwartiertje later was ik thuis. moe maar met een prachtige rit achter de kiezen.
jan hans en martin bedankt!

de rest natuurlijk ook voor de gezelligheid!
en voor ik het vergeet de mannen die het allemaal in elkaar gevlochten hebben tot dit weekend edwin en thomas!bedankt!

even op persoonlijke noot :
 ik ga  niet weer met zulke grote groepen  mee zal wel  aan mij liggen... ga er verder ook niet over uitweiden waarom niet.
maar mijn gevoel is hierbij niet goed zeg maar !
groet
roelf