Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015 5 1

Auteur Topic: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015  (gelezen 357 keer)  Deel 

0 leden en 0 gasten bekijken dit topic.

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
hallo,


Ik rij dagelijks 50 km retourtje naar mijn werk met een agility 50T 16+ van 2015. Nieuw gekocht, maar ik ben nooit tevreden geweest over de trekkracht van deze Kymco. Dan reed mijn oude super 8 van 2007 nog beter met zijn 40.000 km. De dealer heeft er alles al aan gedaan maar meer dan 50 km/h weet hij er niet uit te halen zonder het blok te slopen.


Er is al veel geschreven over dit type Kymco en ik vind het niet zinvol om daar weer over uit te wijden, 1 ding is zeker dit type Kymco koop ik nooit meer.


Nu heb ik sinds oktober 2017 een Kymco poeple S uit 2010 en laatst reed ik weer is op dat ding maar wat rijd die lekker zeg. Optrekken gaat al met veel meer koppel en zo soepel en snel als ie naar de 60 km/h gaat. Ik weet dat deze alleen maar een gladde bus heeft, maar 60 is een prima snelheid.


Waar ik aan zat te denken is om het blok incl aandrijving van de people S over te gaan zetten op mijn agility 16+ ook het voorwiel om zo wel eenheid te krijgen. Maar de uitdaging zit bij het blok, ophanging en dergelijke.


Kan dit, rede is omdat de people S Amsterdam niet meer in mag en mijn agility wel. Of iemand moet nog een frame met kenteken hebben liggen van een people S van minimaal 2011 of jonger.


Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.




Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1931
  • Leeftijd: 70
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #1 Gepost op: 29-januari-2018, 16:02:45 »
Hoi Admiraal,

Heb je verhaal met belangstelling gelezen en vooral jouw ervaringen met beide Typen van Kymco. Ook ik heb een PS gehad en een Agility ware de laatste wel een motorscooter. Als ik nu ga zoeken op het verschil tussen beide typen scooters kan ik alleen zeggen dat de People S in Taiwan gemaakt wordt en de Agility 16+ in China.

Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Taiwan en onder licentie bouwen in China zou geen verschil moeten maken in kwaliteit maar jouw ervaringen worden wel door meerdere personen zo ervaren. En ineens komen de problemen in het verleden met cilinders en zuigers ook weer naar voren...

China produceert wel steeds beter maar ik heb er persoonlijk nog steeds een aversie tegen. Ik ga voor Japan of Taiwan.....dan maar iets meer betalen maar dat komt terug in de kwaliteit zoals ik dat nu zie...
m.vr.gr.  Ruudje

Macht houden over je eigen leven, begrijpen dat de wereld onvoorspelbaar is, het onderling oneens zijn over wat goed is: dat tezamen voorkomt veel ellende.

Offline MiKeY©

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 61
  • Leeftijd: 43
  • Locatie: Amsterdam
  • Geslacht: Man
  • No brain, no pain...
  • Rijdend op een:
    Agility 12" Techno Silver
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #2 Gepost op: 29-januari-2018, 18:34:32 »
CDI bekabeling al bekeken?
Kijk is naar de paarse draad als je wilt...
Haal daarbij een stukje van de zwarte tape weg en je zult zien dat dit een lus is die terug gaat naar de CDI...
Onderbreek deze is/knip hem is door en doe vervolgens nog is een ritje?
60 moet namelijk makkelijk haalbaar zijn...


Plaatje bij het praatje:
-=KwanYang Motors Co. powered=-
________________________________

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #3 Gepost op: 30-januari-2018, 14:24:58 »
Mikey,


Dat is het eerste wat ik heb laten doen toen ik hem nieuw kocht, maar even checken kan geen kwaad natuurlijk. Maar de dealer gaf al aan dat hij dit draadje door zou knippen omdat hij dan gewoon lekkerder zou rijden, vooral als je tussen de auto’s rijd. Maar wat mij gewoon erg tegenvalt van de agility 16+ is de trekkracht met optrekken en bij tegenwind en een flauwe helling op. Ik heb op mijn route vaak dat ik uit een bocht een helling van een brug op moet of dat de weg gewoon flauw omhoog loopt. En dan duurt het erg lang eer hij op snelheid is, naar beneden voel je dat ie wil. Logisch want dan hij toeren maken. We hebben eindeloos geëxperimenteerd met rollertjes en diverse vario’s en drukveren. Als laatste is er een sport vario ingezet die ik binnen een jaar aan gort had gedraaid. Toeren maken deed ie wel en vooruit komen ook maar je moest er de tijd voor nemen, want ook dan met tegenwind of helling heeft het motortje het moeilijk. Op de vlakke weg zonder tegenwind was 55 km/h te doen maar met veel toeren. Er zit weer een originele vario op.


Maar dat allemaal terzijde, het is zoals het is ben ik nog steeds benieuwd of ik de Kymco People S blok met motor ophanging, aandrijving incl achterwiel over kan zetten op mijn Agility 16+

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #4 Gepost op: 30-januari-2018, 15:21:43 »
Net even met de dealer gesproken en die geeft aan dat het plug en play is wat betreft de ophanging. Waar ik wel rekening mee moet houden is dat ik van een 14 inch achterwiel naar 16 inch ga en dus minder ruimte heb met inveren. Dit kan opgelost worden met een strakkere veer of 1 die iets langer is. Voorwiel moest ook geen probleem geven dat is al 16 inch echter de asbreedte moet ik even opmeten.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1931
  • Leeftijd: 70
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #5 Gepost op: 30-januari-2018, 17:13:22 »
Hoi Admiral,

Leuk wat je van plan bent maar heb je er wel bij stil gestaan dat dat grote achterwiel de hele geometrie van je scooter onderuit kan halen ? Heb in het verleden redelijk veel ervaring opgedaan met vering aanpassingen en van mijn huidige scooter een voorveer-aanpassing resulteerde in onderstuur. Dit kwam doordat de voorveer (binnenveer dus) iets langer was dan het origineel. Stuurde niet echt lekker en dit verschil was heel weinig. Jij wilt het achterwiel van 14 naar 16 inch brengen en dan mag je verwachten dat het hele stuurgedrag van de scooter veranderd. Dat geeft dus een (veel) kleinere naloop waardoor je rechtuit stabiliteit verslechterd.



Daar komt nog bij dat bij een korte naloop het effect van de gewichtsverplaatsing nog eens versterkt wordt. Als je hard remt betekend dat ook dat al het gewicht op de voorzijde komt te rusten. Je achterzijde verliest dan grip en dat kan gevolgen hebben.

Bij een grote naloop werkt dat precies andersom. De gewichtsverplaatsing wordt een beetje verhinderd. Dat betekent dat je niet zo hard kunt remmen: als je hard in de voorrem knijpt zal het voorwiel al snel overbelast raken, en onder je uit schuiven. Doordat er weinig gewicht op de voorzijde rust krijg je dat effect.

Ik zou gewoon voor een andere scooter gaan, scheelt je een hoop geld en teleurstellingen. Je zegt dat lekker rijden een "must" is en dat ga je zeker veranderen, vandaar mijn opmerkingen.

m.vr.gr.  Ruudje

Macht houden over je eigen leven, begrijpen dat de wereld onvoorspelbaar is, het onderling oneens zijn over wat goed is: dat tezamen voorkomt veel ellende.

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #6 Gepost op: 30-januari-2018, 17:56:40 »
Daar zit wat in Ruud, wat zal er gebeuren als ik het achterwiel van de agility ga gebruiken ipv het achterwiel van de PS. Dan verandert er niks aan de geometrie. Zal het achterwiel überhaupt passen. Ik ben citta’s gewend en daar kun je de 12 inch voor en achter wielen gewoon uitwisselen met 16 inch spaakwielen van een Vespa bravo. Het optrekken gaat alleen iets langzamer. Het diff gedeelte blijft zitten bij de citta als je velgen uitwisseld.


Ik ga me er nog even verder in verdiepen maar Ruud je hebt wel een punt, maar een nieuwe scooter kan altijd nog alleen dan over een paar jaar.

Offline MonsterlijkKPS

  • Beheerder STN
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 86
  • Locatie: Zuid Holland
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco People S
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #7 Gepost op: 31-januari-2018, 08:29:48 »
Zo maar een vraagje, wordt je 16+ niet gewoon afgeknepen op de carb? Weinig trekkracht, snel terugvallen, hoge toeren en ook toevallig wanneer je de brom van de middenbok af tikt, dat 'ie even in zakt?

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #8 Gepost op: 31-januari-2018, 12:32:45 »
Als dat zo makkelijk zou zijn dan had mijn dealer dit wel aangegeven we hebben na de misère met de sport vario nog overwogen om er een 70 cc onder te gooien maar omdat ik toen nog in de garantie zat wilde hij hier niet aan beginnen. Het zou de trekkracht wel enorm verbeteren en qua snelheid zou het op 65 km/h uitkomen, maar hij was ook bang dat de krukas het niet vol zou houden. De snelheid is niet het grootste probleem ik vind 60 als hard zat. Maar ik rij in de stad amsterdam veel op asfalt en tussen de auto’s en dan is trekkracht met optrekken en een inhaal actie waar een beetje pit in zit wel lekker.


Mijn dealer gaf aan dat er nog geen CDI was die de scooter meer pit kan geven en er schijnt iets met het diff en de 14 inch achterwiel te zijn die alles behoorlijk reduceert wat bij mij waarschijnlijk mijn sport vario heeft gekost. De motor wilde met de sport vario wel op het vlakke stuk flinke snelheid maken maar als iets anders gaat tegen werken en niet harder wil draaien dan gaat het niet goed. Mijn sport vario was werkelijk opgevreten van binnen, helemaal kapot gedraaid.


Net even gekeken of ik een beetje hoogte had boven achterwiel en body maar dat houd met de 14 inch ook niet veel over, laat staan als ik er een 16 inch wiel onder gooi. Of de vering stugger maken of verhogen maar dan gooi ik de geometrie in de war.


Ik zal is uitzoeken of het uit maakt als ik de 14 inch achter wiel op de aandrijving van de PS effect heeft op de prestaties van het blok van de PS.


Word vervolgd

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1931
  • Leeftijd: 70
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #9 Gepost op: 31-januari-2018, 17:19:24 »

Ik zal is uitzoeken of het uit maakt als ik de 14 inch achter wiel op de aandrijving van de PS effect heeft op de prestaties van het blok van de PS.

Word vervolgd

Hou er ook rekening mee dat dat blokje van een PS een 16 inch wiel gewent is dus de afstand tussen achteras, waar het grote wiel op gemonteerd wordt, en de krukas is langer. Ook je 14 inch wiel komt dus verder naar achteren te staan. Maakt dus ook je wielbasis langer en dat merk je dus echt in het bochtenwerk.

Even terzijde vraag ik me af waarom je eigenlijk een rijbewijs moet halen, dat alleen al zou er voor moeten zorgen dat je op je scooter mag rijden zoals hij vanaf de fabriek geleverd wordt. Is milieuvriendelijker en veiliger voor de berijder en daarbij komt dan ook dat je je veiliger voelt tussen de auto's en dus het fietspad gebruikt wordt waar het voor bedoeld is...fietsen. Die blauwe kentekendingen zijn ondingen dus die mogen van mij helemaal van de weg af en je keuze is gewoon groter voor dezelfde prijs.

Kijk nu eens naar deze site:

http://www.kymco.com.tw/

Dit is de site van Kymco Taiwan. 50cc vind je hier bijna niet dus veronderstel ik dat de 50cc brom scooters zoals ze in Europa geleverd worden apart in stand gehouden worden. De fabriek gaat liever uit van een groter, lees sterker, blokje en gelijk hebben ze. Ik zou verliefd kunnen worden op onderstaand model en dat model heeft veel minder problemen dan wij met onze 50cc lijn hebben.

http://www.kymco.com.tw/motor/VJR-110


Ik veronderstel dat Jantje hier nog veel meer over kan zeggen.......

En nu ik toch helemaal ben afgedwaald.....



m.vr.gr.  Ruudje

Macht houden over je eigen leven, begrijpen dat de wereld onvoorspelbaar is, het onderling oneens zijn over wat goed is: dat tezamen voorkomt veel ellende.

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #10 Gepost op: 31-januari-2018, 20:37:23 »
Ruud_sint,


Ik begrijp idd niet helemaal waar je naar toe wil met die linkjes, wat ik wel weet is dat des te strenger de euro norm des te lastiger het is om de scooters op te voeren naar een acceptabele snelheid van 60+. Daarbij is nederland een land die altijd het beste joche van de klas wil zijn over onze rug. Het schijnt dat de injectie versie van Kymco 50 CC nog veel meer afgeschermd is, daar kunnen ze helemaal niks mee. 45 is 45 km/h maar ik ga niet over 1 nacht ijs. Ik zet de scooters eerst naast elkaar en ga is meten. Mijn agility staat tot en met maandag op de zaak omdat. Ik loop nu achterwacht en heb de auto van de zaak mee naar huis en de PS staat thuis. Word dus niet eerder dan volgend weekend dat ik er aan toe kom om te zien hoeveel verschil het nu is.


We gaan het zien.

Offline Tomosje

  • Beheerder STN
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 70
  • Locatie: niekerk
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    kymco grand dink antraciet bj.2008
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #11 Gepost op: 31-januari-2018, 21:51:54 »
het blokje van de ps is qau bouw het zelfde
de achter overbenging is anders en de agility is net als sommige honda s achter op de koppeling ook  begrenst
zet er voor de aardigheid maar eens een koppeling van een people s op..
de afstelling is ook iets gevoeliger voor kleppen ruimte 
probeer die achter koppeling maar eens en dat draadje doorknippen hooguit 1 matje grotere sproeier dan denk ik dat je wel tevreden kan zijn.
roelf

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1931
  • Leeftijd: 70
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #12 Gepost op: 01-februari-2018, 14:28:33 »
het blokje van de ps is qau bouw het zelfde
de achter overbenging is anders en de agility is net als sommige honda s achter op de koppeling ook  begrenst
zet er voor de aardigheid maar eens een koppeling van een people s op..
roelf

Dat is een mooie opmerking Roelf en ik ben natuurlijk meteen even gaan kijken bij Zandri maar zoals ik het daar kan bekijken is dit tandwiel in de achterwieloverbrenging hetzelfde bij de 16+ als de PS of ik moet ergens overheen kijken....wat denk jij ??

Ik heb gezien dat je schreef dat de koppeling begrenst is maar daar kon ik me niets bij voorstellen dus even naar de achteroverbrenging gekeken en die schijnt gelijk te zijn.



Ook de tussenas schijnt hetzelfde te wezen....



PS Ik wil best eens komen kijken in Zaanstad Admiral.
m.vr.gr.  Ruudje

Macht houden over je eigen leven, begrijpen dat de wereld onvoorspelbaar is, het onderling oneens zijn over wat goed is: dat tezamen voorkomt veel ellende.

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #13 Gepost op: 01-februari-2018, 21:40:43 »
Ruud,


Dat vind ik aardig van je en mocht het nodig zijn dan laat ik het je weten. De agility 16 + is mijn dagelijks vervoer dus als ik aan de conversie toe ben zal het in de zomervakantie uitgevoerd worden. Dan heb ik nog even de tijd om alles weer terug te bouwen als het niet blijkt te passen ofzo.

Offline Admiral

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Locatie: Zaanstad
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #14 Gepost op: 12-februari-2018, 22:07:05 »
Ik had beloofd om de scooters qua lengte op te gaan meten. Beide scooters met hun voorwiel tegen een muur gezet. Tegen het loopvlak van de achterwielen een lat met de waterpas verticaal gezet en toen een streep op de straat getrokken. De people S is 1 cm langer. Nou dat is wel te overzien. De schokbreker van de 16+ is net zo lang als die van de PS dus ook dat gaat goed. Ik heb er wel vertrouwen in. Nu maar is van het voorjaar kijken of ik het in een weekend gedaan kan krijgen om het zaakje om te wisselen.

 

agility ploft soms bij afremmen op motor

Gestart door riko

Reacties: 22
Gelezen: 20993
Laatste bericht 28-september-2012, 18:10:03
door NicBike
People S 50 die heel slecht (niet) te starten is (niet aanslaan van de motor)

Gestart door mrdigitalis

Reacties: 9
Gelezen: 2005
Laatste bericht 06-januari-2017, 19:52:41
door mrdigitalis
Vermogen Agility city versus People S

Gestart door kymhoff

Reacties: 12
Gelezen: 7586
Laatste bericht 07-augustus-2014, 13:03:03
door omeRemo