Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015 5 1

Auteur Topic: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015  (gelezen 1632 keer)  Deel 

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
hallo,

Ik rij dagelijks 50 km retourtje naar mijn werk met een agility 50T 16+ van 2015. Nieuw gekocht, maar ik ben nooit tevreden geweest over de trekkracht van deze Kymco. Dan reed mijn oude super 8 van 2007 nog beter met zijn 40.000 km. De dealer heeft er alles al aan gedaan maar meer dan 50 km/h weet hij er niet uit te halen zonder het blok te slopen.

Er is al veel geschreven over dit type Kymco en ik vind het niet zinvol om daar weer over uit te wijden, 1 ding is zeker dit type Kymco koop ik nooit meer.

Nu heb ik sinds oktober 2017 een Kymco poeple S uit 2010 en laatst reed ik weer is op dat ding maar wat rijd die lekker zeg. Optrekken gaat al met veel meer koppel en zo soepel en snel als ie naar de 60 km/h gaat. Ik weet dat deze alleen maar een gladde bus heeft, maar 60 is een prima snelheid.

Waar ik aan zat te denken is om het blok incl aandrijving van de people S over te gaan zetten op mijn agility 16+ ook het voorwiel om zo wel eenheid te krijgen. Maar de uitdaging zit bij het blok, ophanging en dergelijke.

Kan dit, rede is omdat de people S Amsterdam niet meer in mag en mijn agility wel. Of iemand moet nog een frame met kenteken hebben liggen van een people S van minimaal 2011 of jonger.

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 70
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #1 Gepost op: 29-januari-2018, 16:02:45 »
Hoi Admiraal,

Heb je verhaal met belangstelling gelezen en vooral jouw ervaringen met beide Typen van Kymco. Ook ik heb een PS gehad en een Agility ware de laatste wel een motorscooter. Als ik nu ga zoeken op het verschil tussen beide typen scooters kan ik alleen zeggen dat de People S in Taiwan gemaakt wordt en de Agility 16+ in China.

Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Taiwan en onder licentie bouwen in China zou geen verschil moeten maken in kwaliteit maar jouw ervaringen worden wel door meerdere personen zo ervaren. En ineens komen de problemen in het verleden met cilinders en zuigers ook weer naar voren...

China produceert wel steeds beter maar ik heb er persoonlijk nog steeds een aversie tegen. Ik ga voor Japan of Taiwan.....dan maar iets meer betalen maar dat komt terug in de kwaliteit zoals ik dat nu zie...
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline MiKeY©

• KTN Lid
  • *
  • Leeftijd: 43
  • No brain, no pain...
  • Rijdend op een:
    Agility 12" Techno Silver
« Reactie #2 Gepost op: 29-januari-2018, 18:34:32 »
CDI bekabeling al bekeken?
Kijk is naar de paarse draad als je wilt...
Haal daarbij een stukje van de zwarte tape weg en je zult zien dat dit een lus is die terug gaat naar de CDI...
Onderbreek deze is/knip hem is door en doe vervolgens nog is een ritje?
60 moet namelijk makkelijk haalbaar zijn...

Plaatje bij het praatje:
-=KwanYang Motors Co. powered=-

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #3 Gepost op: 30-januari-2018, 14:24:58 »
Mikey,

Dat is het eerste wat ik heb laten doen toen ik hem nieuw kocht, maar even checken kan geen kwaad natuurlijk. Maar de dealer gaf al aan dat hij dit draadje door zou knippen omdat hij dan gewoon lekkerder zou rijden, vooral als je tussen de auto’s rijd. Maar wat mij gewoon erg tegenvalt van de agility 16+ is de trekkracht met optrekken en bij tegenwind en een flauwe helling op. Ik heb op mijn route vaak dat ik uit een bocht een helling van een brug op moet of dat de weg gewoon flauw omhoog loopt. En dan duurt het erg lang eer hij op snelheid is, naar beneden voel je dat ie wil. Logisch want dan hij toeren maken. We hebben eindeloos geëxperimenteerd met rollertjes en diverse vario’s en drukveren. Als laatste is er een sport vario ingezet die ik binnen een jaar aan gort had gedraaid. Toeren maken deed ie wel en vooruit komen ook maar je moest er de tijd voor nemen, want ook dan met tegenwind of helling heeft het motortje het moeilijk. Op de vlakke weg zonder tegenwind was 55 km/h te doen maar met veel toeren. Er zit weer een originele vario op.

Maar dat allemaal terzijde, het is zoals het is ben ik nog steeds benieuwd of ik de Kymco People S blok met motor ophanging, aandrijving incl achterwiel over kan zetten op mijn Agility 16+

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #4 Gepost op: 30-januari-2018, 15:21:43 »
Net even met de dealer gesproken en die geeft aan dat het plug en play is wat betreft de ophanging. Waar ik wel rekening mee moet houden is dat ik van een 14 inch achterwiel naar 16 inch ga en dus minder ruimte heb met inveren. Dit kan opgelost worden met een strakkere veer of 1 die iets langer is. Voorwiel moest ook geen probleem geven dat is al 16 inch echter de asbreedte moet ik even opmeten.

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
« Reactie #5 Gepost op: 30-januari-2018, 17:13:22 »
Hoi Admiral,

Leuk wat je van plan bent maar heb je er wel bij stil gestaan dat dat grote achterwiel de hele geometrie van je scooter onderuit kan halen ? Heb in het verleden redelijk veel ervaring opgedaan met vering aanpassingen en van mijn huidige scooter een voorveer-aanpassing resulteerde in onderstuur. Dit kwam doordat de voorveer (binnenveer dus) iets langer was dan het origineel. Stuurde niet echt lekker en dit verschil was heel weinig. Jij wilt het achterwiel van 14 naar 16 inch brengen en dan mag je verwachten dat het hele stuurgedrag van de scooter veranderd. Dat geeft dus een (veel) kleinere naloop waardoor je rechtuit stabiliteit verslechterd.

Daar komt nog bij dat bij een korte naloop het effect van de gewichtsverplaatsing nog eens versterkt wordt. Als je hard remt betekend dat ook dat al het gewicht op de voorzijde komt te rusten. Je achterzijde verliest dan grip en dat kan gevolgen hebben.

Bij een grote naloop werkt dat precies andersom. De gewichtsverplaatsing wordt een beetje verhinderd. Dat betekent dat je niet zo hard kunt remmen: als je hard in de voorrem knijpt zal het voorwiel al snel overbelast raken, en onder je uit schuiven. Doordat er weinig gewicht op de voorzijde rust krijg je dat effect.

Ik zou gewoon voor een andere scooter gaan, scheelt je een hoop geld en teleurstellingen. Je zegt dat lekker rijden een "must" is en dat ga je zeker veranderen, vandaar mijn opmerkingen.

m.vr.gr.  Ruudje

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #6 Gepost op: 30-januari-2018, 17:56:40 »
Daar zit wat in Ruud, wat zal er gebeuren als ik het achterwiel van de agility ga gebruiken ipv het achterwiel van de PS. Dan verandert er niks aan de geometrie. Zal het achterwiel überhaupt passen. Ik ben citta’s gewend en daar kun je de 12 inch voor en achter wielen gewoon uitwisselen met 16 inch spaakwielen van een Vespa bravo. Het optrekken gaat alleen iets langzamer. Het diff gedeelte blijft zitten bij de citta als je velgen uitwisseld.

Ik ga me er nog even verder in verdiepen maar Ruud je hebt wel een punt, maar een nieuwe scooter kan altijd nog alleen dan over een paar jaar.

Offline MonsterlijkKPS

• Beheerder STN
  • KTN Lid
  • Rijdend op een:
    Kymco People S
« Reactie #7 Gepost op: 31-januari-2018, 08:29:48 »
Zo maar een vraagje, wordt je 16+ niet gewoon afgeknepen op de carb? Weinig trekkracht, snel terugvallen, hoge toeren en ook toevallig wanneer je de brom van de middenbok af tikt, dat 'ie even in zakt?

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #8 Gepost op: 31-januari-2018, 12:32:45 »
Als dat zo makkelijk zou zijn dan had mijn dealer dit wel aangegeven we hebben na de misère met de sport vario nog overwogen om er een 70 cc onder te gooien maar omdat ik toen nog in de garantie zat wilde hij hier niet aan beginnen. Het zou de trekkracht wel enorm verbeteren en qua snelheid zou het op 65 km/h uitkomen, maar hij was ook bang dat de krukas het niet vol zou houden. De snelheid is niet het grootste probleem ik vind 60 als hard zat. Maar ik rij in de stad amsterdam veel op asfalt en tussen de auto’s en dan is trekkracht met optrekken en een inhaal actie waar een beetje pit in zit wel lekker.

Mijn dealer gaf aan dat er nog geen CDI was die de scooter meer pit kan geven en er schijnt iets met het diff en de 14 inch achterwiel te zijn die alles behoorlijk reduceert wat bij mij waarschijnlijk mijn sport vario heeft gekost. De motor wilde met de sport vario wel op het vlakke stuk flinke snelheid maken maar als iets anders gaat tegen werken en niet harder wil draaien dan gaat het niet goed. Mijn sport vario was werkelijk opgevreten van binnen, helemaal kapot gedraaid.

Net even gekeken of ik een beetje hoogte had boven achterwiel en body maar dat houd met de 14 inch ook niet veel over, laat staan als ik er een 16 inch wiel onder gooi. Of de vering stugger maken of verhogen maar dan gooi ik de geometrie in de war.

Ik zal is uitzoeken of het uit maakt als ik de 14 inch achter wiel op de aandrijving van de PS effect heeft op de prestaties van het blok van de PS.

Word vervolgd

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
« Reactie #9 Gepost op: 31-januari-2018, 17:19:24 »

Ik zal is uitzoeken of het uit maakt als ik de 14 inch achter wiel op de aandrijving van de PS effect heeft op de prestaties van het blok van de PS.

Word vervolgd

Hou er ook rekening mee dat dat blokje van een PS een 16 inch wiel gewent is dus de afstand tussen achteras, waar het grote wiel op gemonteerd wordt, en de krukas is langer. Ook je 14 inch wiel komt dus verder naar achteren te staan. Maakt dus ook je wielbasis langer en dat merk je dus echt in het bochtenwerk.

Even terzijde vraag ik me af waarom je eigenlijk een rijbewijs moet halen, dat alleen al zou er voor moeten zorgen dat je op je scooter mag rijden zoals hij vanaf de fabriek geleverd wordt. Is milieuvriendelijker en veiliger voor de berijder en daarbij komt dan ook dat je je veiliger voelt tussen de auto's en dus het fietspad gebruikt wordt waar het voor bedoeld is...fietsen. Die blauwe kentekendingen zijn ondingen dus die mogen van mij helemaal van de weg af en je keuze is gewoon groter voor dezelfde prijs.

Kijk nu eens naar deze site:

http://www.kymco.com.tw/

Dit is de site van Kymco Taiwan. 50cc vind je hier bijna niet dus veronderstel ik dat de 50cc brom scooters zoals ze in Europa geleverd worden apart in stand gehouden worden. De fabriek gaat liever uit van een groter, lees sterker, blokje en gelijk hebben ze. Ik zou verliefd kunnen worden op onderstaand model en dat model heeft veel minder problemen dan wij met onze 50cc lijn hebben.

http://www.kymco.com.tw/motor/VJR-110

Ik veronderstel dat Jantje hier nog veel meer over kan zeggen.......

En nu ik toch helemaal ben afgedwaald.....

m.vr.gr.  Ruudje

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #10 Gepost op: 31-januari-2018, 20:37:23 »
Ruud_sint,

Ik begrijp idd niet helemaal waar je naar toe wil met die linkjes, wat ik wel weet is dat des te strenger de euro norm des te lastiger het is om de scooters op te voeren naar een acceptabele snelheid van 60+. Daarbij is nederland een land die altijd het beste joche van de klas wil zijn over onze rug. Het schijnt dat de injectie versie van Kymco 50 CC nog veel meer afgeschermd is, daar kunnen ze helemaal niks mee. 45 is 45 km/h maar ik ga niet over 1 nacht ijs. Ik zet de scooters eerst naast elkaar en ga is meten. Mijn agility staat tot en met maandag op de zaak omdat. Ik loop nu achterwacht en heb de auto van de zaak mee naar huis en de PS staat thuis. Word dus niet eerder dan volgend weekend dat ik er aan toe kom om te zien hoeveel verschil het nu is.

We gaan het zien.

Offline Tomosje

• Beheerder STN
  • KTN Lid
  • Rijdend op een:
    kymco grand dink antraciet bj.2008
« Reactie #11 Gepost op: 31-januari-2018, 21:51:54 »
het blokje van de ps is qau bouw het zelfde
de achter overbenging is anders en de agility is net als sommige honda s achter op de koppeling ook  begrenst
zet er voor de aardigheid maar eens een koppeling van een people s op..
de afstelling is ook iets gevoeliger voor kleppen ruimte 
probeer die achter koppeling maar eens en dat draadje doorknippen hooguit 1 matje grotere sproeier dan denk ik dat je wel tevreden kan zijn.
roelf

Offline Ruud_Sint

• Erelid
  • KTN Lid
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
« Reactie #12 Gepost op: 01-februari-2018, 14:28:33 »
het blokje van de ps is qau bouw het zelfde
de achter overbenging is anders en de agility is net als sommige honda s achter op de koppeling ook  begrenst
zet er voor de aardigheid maar eens een koppeling van een people s op..
roelf

Dat is een mooie opmerking Roelf en ik ben natuurlijk meteen even gaan kijken bij Zandri maar zoals ik het daar kan bekijken is dit tandwiel in de achterwieloverbrenging hetzelfde bij de 16+ als de PS of ik moet ergens overheen kijken....wat denk jij ??

Ik heb gezien dat je schreef dat de koppeling begrenst is maar daar kon ik me niets bij voorstellen dus even naar de achteroverbrenging gekeken en die schijnt gelijk te zijn.

Ook de tussenas schijnt hetzelfde te wezen....

PS Ik wil best eens komen kijken in Zaanstad Admiral.
m.vr.gr.  Ruudje

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #13 Gepost op: 01-februari-2018, 21:40:43 »
Ruud,

Dat vind ik aardig van je en mocht het nodig zijn dan laat ik het je weten. De agility 16 + is mijn dagelijks vervoer dus als ik aan de conversie toe ben zal het in de zomervakantie uitgevoerd worden. Dan heb ik nog even de tijd om alles weer terug te bouwen als het niet blijkt te passen ofzo.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #14 Gepost op: 12-februari-2018, 22:07:05 »
Ik had beloofd om de scooters qua lengte op te gaan meten. Beide scooters met hun voorwiel tegen een muur gezet. Tegen het loopvlak van de achterwielen een lat met de waterpas verticaal gezet en toen een streep op de straat getrokken. De people S is 1 cm langer. Nou dat is wel te overzien. De schokbreker van de 16+ is net zo lang als die van de PS dus ook dat gaat goed. Ik heb er wel vertrouwen in. Nu maar is van het voorjaar kijken of ik het in een weekend gedaan kan krijgen om het zaakje om te wisselen.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #15 Gepost op: 04-april-2018, 21:51:39 »
Ik ga me steeds meer ergeren aan mijn agility 16+, wat een bagger motor zit eronder. Laatst nog met mijn dealer erover gehad en ook die vind het blokjes van niks en zegt mij er heel goed aan te doen dat ik de aandrijflijn van de people S eronder doe. Als ik hem met de nieuwe conversie bij hem in zou ruilen krijg ik er meer voor dan als ie origineel zou zijn. Ik wacht de zomer niet af. Zaterdag 7 april gaat de People S uit elkaar en ga ik eerst het blok en dergelijke reinigen aan de buitenkant. En dan is inschatten hoeveel tijd ik nodig heb om dit onder de agility te schroeven.

Wie nog kappen en dergelijke nodig heeft van een People S die kan mijn een PB sturen. Zal wel even een advertentie zetten in het juiste deel van het forum.

Offline Ferdi

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility FR12 lang EURO 4
« Reactie #16 Gepost op: 04-april-2018, 22:45:21 »
Ben benieuwd hoe t zit met de Euro 4 Agility 16+, ik ben namelijk redelijk, na vandaag helemaal, klaar met de Euro 4 Agility. Dus zat aan de 16+ te denken, maar als ik dit zo lees gaat dat ook weer een gok worden en wellicht nog meer betalen voor nog meer drama. Mijn Euro 4 Agility is levens gevaarlijk op de weg en trekt voor geen meter. Als t blokje eenmaal warm is dan kan t wel 30 seconden duren voordat ik rond de 40 a 45 km/u zit. In de stad vreselijk gevaarlijk en heeft al meer dan eens voor klote situaties gezorgd.

Ik ben benieuwd naar meer Agility 16+ ervaringen, en dan met name de Euro 4.

Wat een klote verhaal Admiral!
Ben benieuwd of t allemaal gaat lukken met het PS blok.
Echt van de zotte dat wanneer je een scooter koopt je allerlei fratsen moet uithalen (lees: experimenteren met rollen, sproeiers, veren etc etc) om je scoot fatsoenlijk en veilig rijbaar te houden..

Offline Marco-71

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco s8
« Reactie #17 Gepost op: 05-april-2018, 13:54:14 »
Ben benieuwd ,succes met het ombouwen.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #18 Gepost op: 05-april-2018, 15:55:13 »
Ik hou jullie op de hoogte.  :look_down:

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #19 Gepost op: 07-april-2018, 22:25:24 »
Blok zit eronder en hij heeft gedraaid, was wel even spannend want de CDI van people s kwam niet overeen met die van de 16+. Tja en nu dacht ik. Weet je ik leg het blok van de people s er gewoon onder en ik sluit de boel gewoon aan en ik zie wel.

En hij deed het eerst niet, geen klik niks. Ff goed kijken of ik alles had aangesloten en dat bleek zo te zijn toen weer de starter ingedrukt en jawel hoor hij draaide. Ik had blijkbaar de rem niet goed ingedrukt.

Hij loopt dus gewoon met de CDI van de 16+ terwijl de CDI van de 16+ meer draden heeft dan de CDI van de people s. Ik heb er nog niet mee gereden dus ik kan weinig zeggen over de snelheid en trekkracht. Morgen ga ik verder en dan laat ik het weten. Het voorwiel moet ik nog overzetten want met 2 verschillende type te rijden is niet mooi.

https://youtu.be/E2u-ce2HlEY

Het blok van de 16+. Hitte schild ontbreekt omdat deze onophoudelijk resoneerde. Helaas krijg ik hem niet op de bok getrokken dus ik moet kijken of ik die van de 16+ over kan zetten. Zo te zien ruimte zat tussen bovenkant achterwiel en onderkant buddy. Zal in de praktijk uit moeten wijzen of dat ook echt zo is.

imgupload

Beetje zand van de afgelopen 3 jaar

Ff schoon gemaakt, maar met een paar weken en regen zit het zo weer vol.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #20 Gepost op: 08-april-2018, 13:55:12 »
Ik ben zo blij joh, wat rijd de 16+ lekker zeg. Optrekken gaat snel en tot aan zijn top voel je gewoon dat het in 1 rechte lijn gaat. Tegen wind in komt ie ook evengoed naar de 58 km/h op de teller. Nu staat er niet zoveel wind maar de 16+ had hield dan al in. Een kluft op is ook geen probleem daar waar de 16+ 1 snelheid aanhield gaat dit blok gewoon geleidelijk harder, je voelt hem trekken. Op topsnelheid geen gevoel van dat het blok overdreven hard moet werken, dat was bij de 16+ wel anders. Een lange helling naar beneden resulteerde in een hoop toeren ten opzichte van de snelheid.

Nu maar even kijken of ik de bok overkan zetten en het voorwiel ga ik overzetten.

Dinsdag de grote dag dan weer naar mijn werk sinds 2 weken en dan is kijken hoe hij zich dan houd, en even naar de dealer om het te laten zien want gister zei hij nog dat het niet zou lukken ivm de CDI die niet hetzelfde is.

Maargoed het is dus plug en play. Het enige waar je dus rekening mee moet houden is dat de 16+ een dubbele nippel heeft op de inlaat en de people s niet maar die heeft weer een T-stukje en die moet je even overnemen met een stukje slang. De bok standaard is ook een ding die overgezet moet worden anders krijg je hem niet op e bok want het frame van de 16+ zit in de weg. Voor de rest is het gewoon de stekkers aan elkaar klikken en klaar.

En wat betreft het verschil met de 14 inch achter wiel en nu een 16 inch merk weinig van het rijgedrag, ik vind hem zelfs lekkerder rijden.

Offline Marco-71

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco s8
« Reactie #21 Gepost op: 08-april-2018, 14:39:34 »
Fijn dat het gelukt is, ben benieuwd hoe hij zich houd.
Succes en vele fijne kilometers.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #22 Gepost op: 08-april-2018, 21:12:53 »
Ik ga ervan uit dat ie het blijft doen. Heb een groot stuk gereden met wisselende snelheden.

Vandaag lopen stoeien om de oude people S bok ervan af te krijgen. Dat ging niet zonder slag of stoot en je moet nog wat aanpassen om een bok van de 16+ op een people S blok te krijgen. Maar ik zal morgen wel even wat foto’s plaatsen.

Morgen maar verder met de voorvelg, die bok heeft me flink bezig gehouden.

Was blij dat ik vrijdag al begonnen was met het slopen van de people s.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #23 Gepost op: 09-april-2018, 13:38:07 »
Vanmorgen de boel weer inelkaar gezet en toen begonnen met het demonteren van het voorwiel. Doordat er nu een 16 inch achter zit komt hij achter net een centimeter of 2 met zijn kont omhoog. Te kort om het voorwiel er onder vandaan te krijgen. Dus een dikke plank thv de bok op de grond gelegd en toen de scoot op de bok gezet en dan komt de achterkant hoger te staan. Toen een balk onder de bodem gelegd en delen met bakstenen verhoogd zodat de voorkant vrij komt van de grond. Het is even houtje touwtje maar het is gelukt.

Remklauw eraf en die ook gelijk maar een beurtje gegeven. Alles weer even ontdaan van roest en aanslag. Vervolgens met de luchtdruk alles schoongeblazen en ontvet met remmenreiniger.

Toen het voorwiel eraf, blijkt dat de km teller ding wat bij de voorpoot zit een ander serie nr te hebben dan de people s. En idd inwendig had deze ook andere vorm. Toen de binnenkant van de velg bekeken en daar bleek de metalen ring die er voor zorgt dat de kabel gaat draaien ook een iets andere vorm te hebben. Ik heb geen risico genomen en heb voorzichtig de keerkring eruit gekregen en heb de metalen ringen omgewisseld. Het mooie is dat het gewoon uitwisselbaar is.

De breedte van de velg was ook geen probleem, dit paste op de millimeter nauwkeurig tussen de veerpoten.

Straks even een ritje naar de hempont van 12 km heen 12 km terug om te kijken hoe het rijd op een lang recht eind.

Ik had nog beloofd dat ik wat foto’s zou plaatsen van de 16+ bok op een people s motorblok

Dat pennetje wat ik vasthoud is van de bok die van de people s kwam en zat in het aluminium geperst. Met een paar lieve klappen met de hamer tik je deze er zo uit. In het vrijgekomen gat past dan een bout dan een M8 bout. Het gat daaronder Draai je ook weer een bout met moer in. Ik heb de bout gebruikt die er eerst inzat. Op onderstaande foto kun je goed zien dat de veer van de oude bok van de people s tegen het frame aan zou komen, nu had ik natuurlijk ook dit stukje frame weg kunnen zagen maar ik vond de bok van de people s een stuk fragieler eruit zien dan die van de 16+ en die van de 16+ gaat zo licht op de bok en dat was bij de people s een stuk lastiger daar moest je de kont echt met je rechter arm bij de bagagedrager optillen. Waarom gaat het bij de 16+ makkelijker op de bok zetten dan de people s, ik denk dat het komt omdat de bok van de 16+ iets naar achter is geplaatst waardoor het gewicht en de lengte van de scoot ook minder en korter is en zijn.

Aan deze kant is er weinig verandert dit is de kant waar ik dus eerst een stukje van mijn frame af moest zagen om recht voor de bout uit te komen omdat deze uitgeboord moest worden. Lees eerder bericht waarom. Als de bok eenmaal pas is gemaakt. Hij moet 2,5 mm wijder zijn kan hij er zo onder. Kwestie van vast maken en klaar.

upload a gif

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #24 Gepost op: 09-april-2018, 20:06:51 »
Vanmiddag laat nog even vanaf Krommenie naar de hempont gereden en direct weer terug. Dat is een route die ik elke dag neem maar dan ga ik met de pont het kanaal over om door te rijden naar Duivendrecht. Maar dit retourtje komt overeen met mijn dagelijkse rit en hij heeft de test glansrijk doorstaan. Hij rijd heerlijk.

Van de zomer wil ik hem helemaal uit elkaar trekken om alle roest weg te werken en alle kappen van binnen te reinigen en te poetsen. Dat heeft ie wel verdiend na 3 jaar zwoegen.

agility ploft soms bij afremmen op motor

Gestart door riko

Reacties: 22
Gelezen: 22810
Laatste bericht 28-september-2012, 18:10:03
door NicBike
People S 50 die heel slecht (niet) te starten is (niet aanslaan van de motor)

Gestart door mrdigitalis

Reacties: 9
Gelezen: 2674
Laatste bericht 06-januari-2017, 19:52:41
door mrdigitalis
Vermogen Agility city versus People S

Gestart door kymhoff

Reacties: 12
Gelezen: 8037
Laatste bericht 07-augustus-2014, 13:03:03
door omeRemo