Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015 5 1

Auteur Topic: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015  (gelezen 4627 keer)  Deel 

Offline MonsterlijkKPS

• Beheerder STN
  • KTN Lid
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco People S
Re: People S 2010 motor plus aandrijving overzetten op agility 16+ 2015
« Reactie #25 Gepost op: 10-april-2018, 14:00:25 »
Een prachtig resultaat  :haha: :haha: !

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
« Reactie #26 Gepost op: 10-april-2018, 21:58:37 »
Vond het vanmorgen om 05:30 wel erg spannend hoor, want ja je weet het maar nooit natuurlijk. Maar het ging voorspoedig. Lekker relaxed 50 km/h zonder dat hoog toerige motorgeluid van de 16+ die er eerst onder zat. De terugweg ook prima moest het laatste stuk van de Nieuwe Hemweg het gas even goed open gooien omdat ik de pont dreigde te missen. Wel erg prettig als je wat snelheid kan maken. Toen gelijk doorgereden naar de scooter dealer om te laten zien dat het gelukt is. De monteur had even tijd om mijn werk te beoordelen en die was zelfs verwondert dat het met het voorwiel ook gelukt was. Dat maakt het wel af zei hij. Ook hij gaf aan dat Kymco met deze setup de 16+ had moeten uitvoeren.

Ben benieuwd wat het verbruik is, ik vind de 16+ nou niet een zuinigheids wonder. 1:33 was soms met moeite te halen terwijl mijn S8 met 40K op de teller en welk 65 km/h haalde met gemak de 1:40 soms haalde. 65 km/h werd niet altijd gereden maar wel regelmatig. Terwijl ik met de 16+ altijd volgas (45 km/h) moest blijven rijden om maar een beetje gang erin te houden. En die hoge toeren zorgen dan ook voor een hoger verbruik.

Over 2 dagen ga ik tanken en dan laat ik het wel weten.

Offline Leonard

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 53
  • 'carpe diem'
  • Rijdend op een:
    Kymco People S 50 cc 4t Kymco People S 300i Kymco People S 125cc Kymco New Sento 50i
« Reactie #27 Gepost op: 10-april-2018, 22:26:58 »
Is het geen optie om de People S bij de RDW te laten keuren als motorfiets? Sportvario er in en een onbegrensde CDI. De eis voor een motorfiets is dat deze minimaal 60km moet kunnen halen voor de snelweg. Als motorfiets van 2010 mag je dan gewoon 020 in. Moet je wel motorrijbewijs A hebben en anders even halen; is leuk en uiteindelijk goedkoper!

Offline Ftrotsenburg

• Beheerder STN
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 20
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink
« Reactie #28 Gepost op: 10-april-2018, 22:52:15 »
en uiteindelijk goedkoper!

Ik zie even niet hoe het goedkoper is uiteindelijk. Die keuring kost ook weer geld, een motorrijbewijs is zeker niet goedkoop, de verzekering kost over het algemeen meer voor een motor en je moet rijtuigbelasting betalen. En om nou met een lichtopgevoerde 50cc op 80 (en zelfs snelwegen) te rijden lijkt mij geen fijn idee.
"Do what you have to do so you can do what you want to do!" - Roman Atwood
Record op een dag=285km
AGM CafeRacer lux.: AUG 2016 0km - SEPT 2017 6401km (niet meer in bezit)
Kymco G-Dink: Juli 2017 200km - .... (feb '19 18000km)

Offline vlv745

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility City 200i
« Reactie #29 Gepost op: 11-april-2018, 17:57:20 »
Ik betaal voor de Motor: 28 euro per jaar WA en 10 euro per maand aan MRB, dus 148 per jaar totaal. Ook heb ik het gevoel dat een Motor tweedehands zelfs voordelig te koop is als een brommer/scooter. Maar heb mij er niet in verdiept.

Voordeel van de motor is Amsterdam is geen probleem, duidelijk waar ik moet rijden en altijd voor in de file. Nadeel soms denken auto's dat ik een brommer ben (of meneer de verkeersagent). Hoop nog  een keer op de rollerbank te mogen. Is bijna gelukt maar toch maar aangegeven dat het mij niet verstandig leek. Mocht ik nog een keer een agent hebben die zit te dromen dan gaat hij er gewoon op :).

Offline Marco-71

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco people s
« Reactie #30 Gepost op: 11-april-2018, 18:44:08 »
Ik denk alleen dat het benzineverbruik van een motorscooter wel aanzienlijk hoger ligt dan dat van een bromscooter.

Offline vlv745

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility City 200i
« Reactie #31 Gepost op: 11-april-2018, 18:50:09 »
Dat zou kunnen, niet echt bijgehouden maar schat op iets van 1:26 (tank vaak met jerrycan en is lastig in te schatten dan).

Offline bertussmit7

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 66
  • Rijdend op een:
    kymco agility 150 en een Yamaha FJR 1300 kymco people s
« Reactie #32 Gepost op: 11-april-2018, 18:56:33 »
1 op 26 plus dat je veel korter onderweg bent lekker door de tunnel en niet de pont met 20 min afvaart met de bromscooter was ik om 16,50 uur thuis en met de motorscooter om 16,20 uur.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #33 Gepost op: 12-april-2018, 19:46:53 »
Is het geen optie om de People S bij de RDW te laten keuren als motorfiets? Sportvario er in en een onbegrensde CDI. De eis voor een motorfiets is dat deze minimaal 60km moet kunnen halen voor de snelweg. Als motorfiets van 2010 mag je dan gewoon 020 in. Moet je wel motorrijbewijs A hebben en anders even halen; is leuk en uiteindelijk goedkoper!

Ik vraag mij ook af hoe je dat ziet. En daarbij ik ga geen 60km/h op de snelweg rijden. Nee dan had ik de PS aan mijn tante in Duitsland moeten verkopen en dan koop ik hem weer terug en laat er een NL kenteken opzetten van 2018. Dan mag ie ook in amsterdam. Is nog goedkoper volgens mij. Maar dat doe ik niet want ik heb toch een 16+ van 2015 die amsterdam in mag?? Zit alleen een 2010 blok van een PS onder.

Offline Marco-71

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco people s
« Reactie #34 Gepost op: 12-april-2018, 20:18:30 »
Wat is nou eigenlijk het verschil in de motor, tussen een super 8 en een people s? Zit het alleen in de overbrengverhouding in de transmissie?
Volgens mij is de krukas en cilinder hetzelfde.
Maar een people s loopt harder en rustiger in toeren.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #35 Gepost op: 12-april-2018, 21:04:39 »
Ben gistermorgen onderweg naar mijn werk en ik had een slecht gevoel bij deze rit. Ik vond mijn cockpit verlichting minder fel. De tankmeter stond niet meer tegen het palletje en mijn koplamp voor gaf een minder lichtbeeld op de straat. En jawel hoor 4 km op weg begint hij te hikken. Ik heb dit al 2 keer eerder gehad toen het originele blok er nog onder zat en toen bleek de spanninregelaar stuk te zijn. Koplamp uit en de scooter begon gelijk normaal te draaien. Maar ik nam geen risico dus terug naar huis met alleen de led verlichting voor aan.

Gister even op internet gekeken hoe te weten of de spanning regelaar nog werkt en hoe de conditie van de accu was. De accu is vorig jaar zomer nieuw gekocht dus die was niet verdacht.

Eind van de middag eerst even gekeken of hij nog wilde starten. Hij ging rond maar niet van harte. Toen de acuu gemeten en die gaf 11,4 volt dat is te weinig want met starten zakt hij naar de 9 volt. Toen de accu aan de druppellader gehangen en daar bleek al snel dat deze niet verder wilde laden dan 11,8 volt. Hmmm dat is vreemd. Toen de DO NOT OPEN strip eraf gehaald en toen zag ik waarom de accu niet verder dan 11,8 volt wil laden. Ik zie geen demi water meer. Hoe kan dat nou bij een accu van nog geen jaar oud waarbij de scooter elke dag wordt gebruikt.

Toen de accu van PS aan de lader gehangen en die werd wel geladen naar de 14,5 volt en de lader gaat dan weer ontladen tot 11 volt en begint weer te laden, dus die bleek dacht ik ok te zijn. Aangesloten en bij het starten de multimeter eraan en ook hier ging de startmotor niet echt lekker snel rond zoals ik gewend was en ik zag aan de multimeter dat de accu naar de 9 volt dook maar hij sloeg aan en de voltmeter ging naar de 11,5 volt. Ff laten lopen en toen alle verlichting aan en de multimeter er weer aan gehangen en je zag hem per 0,1 volt terug loopt. Ook bij deze accu gekeken hoe de stand van het demi water is en die bleek bij sommige cellen leeg te zijn, ja die accu is dan ook meer dood dan levend. Nu had de PS na een week stilstaan ook wel is een lege accu maar ff aan de lader en hij deed het weer. Maar dat de accu’s per o,1 volt terug lopen bij stationair draaien Kan 2 oorzaken hebben, 1 de spaningregelaar is stuk of 2 de spanning regelaar van de 16+ matched niet met het PS blok. Dit laatste gaf de scooter dealer aan als mogelijke oorzaak. Maar als een accu ook rot is loopt de motor ook niet lekker. Ik ga eerst kijken of ik nog aanspraak maak op een nieuwe accu en dan de multimeter er maar aanhangen. Als dan de voltage stationair terug loopt weet ik zeker dat ik iets moet doen met de ontsteking en laad spoel in het blok. De dealer vertelde dat ik die van de PS eruit moet halen en die van de 16+ erin moet doen. Rede is dat de spanning regelaar van de 16+ een andere aansluiting heeft dan van de PS en de bedrading aanpassen kon niet. Daarbij heb ik ook liever originele stekkers om zo storingen te voorkomen.

Heel verhaal maar ik heb goede hoop dat het goed komt.

Wel leuk want met mijn 45 jaar is dit de eerste keer dat ik echt fanatiek aan een brommer / scooter sleutel. Ik heb vroeger nooit brommers gehad, nooit geen behoefte aan gehad nl. Heb wel redelijk veel ervaring met oldtimer auto’s en bouw en onderhoud mijn koophuis ben loodgieter van beroep en heb veel timmer / bouw ervaring dus A technische ben ik zeker niet. Maar ik vind de uitdaging om de 16+ met zijn mindere imago om er een heerlijk rijdende scooter van te maken.

Offline Leonard

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 53
  • 'carpe diem'
  • Rijdend op een:
    Kymco People S 50 cc 4t Kymco People S 300i Kymco People S 125cc Kymco New Sento 50i
« Reactie #36 Gepost op: 12-april-2018, 23:01:36 »
Ik bedoel niet om een 50cc op motorkenteken te zetten om op de snelweg te gaan rijden maar om de milieuzoneshit te omzeilen. Ik betaal overigens voor mijn People S 300cc slechts 24 euro per jaar verzekering en voor mijn People S 125cc maar 21 euro en dat bij een verbruik van 1:30 tot 1:33.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #37 Gepost op: 17-april-2018, 22:01:05 »
Afgelopen zaterdag met de rotte accu van nog geen jaar oud naar de dealer, ik was de bon kwijt helaas en omdat de dealer ook op de hoogte was dat ik de 16+ Een motor swap kreeg kon ik ook niet helemaal bewijzen of het door overladen van de accu was waardoor deze droog gekookt is. Ik hoefde minder dan de helft te betalen voor een nieuwe accu en dat vond ik schappelijk. Gelijk ook mijn bestelde kap opgehaald. De kap rechts onder de voeten bak / plateau had wat krassen en er miste een stukje door een eerder contact met een fietser. Dit deel bestaat uit 2 delen. Een kleur en een stuk zwart en de laatste was ik vergeten door te geven.

Vandaag de kymco door mijn zoon laten brengen naar de dealer en ik met de auto en de 16+ blok in de kofferbak naar de dealer. Ze gaan de stator uitwisselen, want ik heb geen poelie trekker. Waarschijnlijk zit daar het probleem van het niet bijladen van de accu. En matched het e.e.a. Niet met de originele spanning regelaar van de 16+

Ik had wel een filmpje gemaakt met de nieuwe accu erin en dan stationair laten draaien en hij geeft dan op de voltmeter 12,68 volt aan en schakel ik het dimlicht in dan zakt ie naar 12,34 volt en klimt dan heel geleidelijk op. Volgens de dealer is dit wel goed maar hij gaat kijken of hij met de stator van de peoples wat hoger krijgt. Maakt dit geen verschil dan lag het probleem echt bij de accu en was dit gewoon een slecht product.

Morgen weet ik meer en dan kunnen we donderdag weer rijden.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #38 Gepost op: 18-april-2018, 21:07:01 »
Vanmorgen kreeg ik het bericht dat het gelukt is om de stator van de 16+ om te zetten in het PS blok. Hij laad nu stationair 14,5 volt en met alle licht aan, knipperlicht, groot licht zakte de voltage maar een paar tiende volt. Perfect dus. De monteur heeft nog een rondje gereden en vindt de motorwissel een enorme opwaardering voor de 16+.

Dus als je zelf een beetje handig bent dan kun je eigenlijk in eigen beheer een 16+ van een PS blok voorzien. De ombouw heeft mij in manuren maar €30 gekost en dat was om de stator om te wisselen. Als ik het juiste gereedschap had gehad had ik het zelf gedaan.

Je koopt nu een kymco PS voor weinig als het een 1 van 2010 of ouder is, mits je in de buurt of in amsterdam woont want ver daarbuiten heb je geen last van die millieu zones.

Ik heb €300 voor de PS betaald en hij heeft 25K gelopen wat niets is voor een PS. De 16+ zit net niet op de 30K en de losse verkoop van de PS onderdelen hebben al €340 opgebracht en dan heb ik nog niet eens alles verkocht.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #39 Gepost op: 02-mei-2018, 14:56:33 »
Om de verkoop wat snelheid te geven plaats ik ook hier mijn advertentie omdat ik het idee heb dat het verkoop deel niet veel bekeken word. Ik heb daar ook de link staan maar als het mag plaats ik hem hier ook

https://link.marktplaats.nl/m1278147831

En voor het blok van de 16+ heb ik deze advertentie.https://link.marktplaats.nl/m1278665970 Blok heeft elke 4000 zijn beurtjes bij de dealer gehad, boekje zit erbij en de gegevens zijn op te vragen bij de dealer als daar behoefte aan is. Voor iemand die het niet zo boeit dat dit type blok nu eenmaal niet de snelste is en bij wind tegen qua kracht inzakt is dit een perfect blok om te gebruiken als vervanger of om als reserve te gebruiken. Er zit geen ontsteking spoel bij want die heb ik op mijn PS blok gezet. Uitlaat gaat er ook af die is beter als de uitlaat van de PS. Zit er nu nog op omdat anders het blok kanteld.

Offline Admiral

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
« Reactie #40 Gepost op: 02-mei-2018, 21:25:48 »
Vandaag voor het eerst kunnen bepalen wat het benzine verbruik is met het PS blok onder de 16+. Ik had vanmiddag op de terugweg al zoiets van dit zit goed. Bij de 16+ blok had ik op de 2e dag terug naar huis dat het wijzertje al begon te zakken. En eenmaal thuis was het wijzertje al een blokje verder gezakt. Op dag 3 moet ik dan op weg naar huis toch echt weer gaan tanken. Ik had dat destijds met mijn S8 nooit daar kon ik rustig 4 dagen dus 200 km rijden en dan was de tank niet leeg. Oke de S8 heeft een grotere tank dan de 16+ maar de S8 haalde met gemak de 1 op 40 en liep 65 km/h en dat deed ik ook zeker op de lange rechte stukken.

Maar nu de PS, ik kwam uit op 1 op 40,6 en ook nu op sommige stukken flink door gereden. Ik ga is proberen om netjes 50k/h te rijden dan rijd hij ook het lekkerst en heerlijk rustig in de toeren. Dan moet ik nog hoger uitkomen.

Wel apart dat een Euro 3 scooter de 16+ dus meer verbruikt en ook slechter presteert dan een 2010 PS die vanwege de uitstoot niet meer in een milieuzone mag komen. Lijkt mij dat het mes aan 2 kanten snijd als het gaat om verbruik dus minder uitstoot en ik heb minder kosten aan benzine.

People S 50 die heel slecht (niet) te starten is (niet aanslaan van de motor)

Gestart door mrdigitalis

Reacties: 9
Gelezen: 4094
Laatste bericht 06-januari-2017, 19:52:41
door mrdigitalis
agility ploft soms bij afremmen op motor

Gestart door riko

Reacties: 22
Gelezen: 27632
Laatste bericht 28-september-2012, 18:10:03
door NicBike
Vermogen Agility city versus People S