Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • Nijverdal-Zweden Zweden-Nijverdal 5 1

Auteur Topic: Nijverdal-Zweden Zweden-Nijverdal  (gelezen 8673 keer)  Deel 

scooterkees

• Gast
Nijverdal-Zweden Zweden-Nijverdal
« Gepost op: 04-augustus-2016, 19:52:13 »
Hier bij mijn verslag van een rit die ik gemaakt heb op 18-6-2016

Vorig jaar kreeg ik het idee om een trip te maken naar Zweden en terug.
Na een jaar van allerlei dingen te hebben uitgezocht en gepland was op 18-06-2016 de dag aangebroken om te starten met mijn reis.
Op vrijdag 17-06 de scooter klaar gemaakt (op en in gepakt) zodat ik zaterdags vroeg kon vertrekken.
De wekker ging namelijk al om 4.00 zaterdagmorgen.

Niet veel later  ben ik met een een scootervriend vertrokken om ons doel te halen voor die dag en dat was Hoek in Zeeuws-Vlaanderen.
Maar zoals bij elke lange rit kun je er er niet vanuit gaan dat alles vlekkeloos zou verlopen.
Zo ook bij ons.
Want na +- 10 min rijden besluit een moeder eend met haar tien jongen even over te steken.
Daar voor hebben wij natuurlijk hard in de remmen geknepen maar het ging net goed anders was mijn trip van korte duur geweest.
Als wij op de Veluwe aan komen kunnen wij zo vroeg in de ochtend in elk dorpje waar we door heen rijden de heerlijke geur van vers gebakken brood ruiken.
Maar om ons doel te halen voor de dag kunnen wij niet bij elke bakker stoppen en zitten dus met een hongerig gevoel op de scooter.
Maar zodra we de dorpjes voor bij zijn verdwijnt dat gevoel weer en rijden we lekker door tot ergens tussen Vught en Tilburg om onze eerste stop te maken.

Na wat praten koffie en een broodje gaan we weer op pad.
De volgende stop zou Etten-leur worden.
Daar aangekomen zoeken we een tankstation op waar de scooters ook van drinken voorzien worden en wij zelf ook even gebruik maken om de inwendige mens van wat drinken en eten te voorzien.
Vanaf Etten-leur gaat onze reis richting Vlissingen om met de pont de oversteek te maken naar Breskens.

Vanaf Breskens zou het nog ongeveer een 30 kilometer rijden zijn tot aan Hoek.
Onze tijd van aankomst was daar +- 17.30.
Hoek was de doelstelling voor die dag omdat daar de zus van mijn scootervriend woont en we daar dus konden overnachten.
Daar hebben we een gezellige avond gehad en heerlijk kunnen slapen.
Maar omdat we daar toch waren ik nog wat tijd over had voordat ik bij de boot moest zijn, hebben we samen daar in de buurt nog een korte tour met elkaar gemaakt naar de sluizen van Terneuzen.
Nadat we terug waren gekeerd naar de zus van mijn mijn vriend heb ik daar om 18.00 uur afscheid van hen genomen en ben verder alleen gereden naar Gent want daar lag mijn hotel kamer voor de komende 32 uur te wachten.
Namelijk de boot die mij naar Göteborg zou brengen.
De boot vertrekt die avond om 22.00 uur en ik ben ruim op tijd aan boord om van alles te bekijken.

Het enigste min puntje was de hoeveelheid regen die er viel zodat ik nood gedwongen niet zo veel op het dek kon zijn als dat ik gewild had.
Op dinsdag morgen 21-06 worden de trossen uit gegooid en word de boot aan de kade vast gemaakt.
Na een kijkje in de haven ben ik gaan rijden naar de eerste camping die ik in mijn voorbereidingen thuis al had uit gezocht.
Daar aangekomen kwam ik op een heerlijk rustige en nette camping gelegen aan een heel mooi meer.
Na dat ik de scooter wat lichter had gemaakt door het bijvoorbeeld op te zetten van mijn tent en de nodige andere dingen,
ben ik op pad gegaan om een bezoek te brengen aan het Volvo museum.

Na een geplande rust dag heb ik op donderdag mijn scooter weer in en op gepakt om mijn reis te vervolgen.
Volgende stop was Helmstad.
Daar een overnachting gemaakt en de volgende dag met de pond van Helsingborg naar Helsingör gevaren.
Vanaf daar was de volgende camping gepland in Hasselkov.
Toen ik daar aan kwam bleek het een Deense feestdag te zijn waar tot in de late uurtjes gefeest werd door de plaatselijke jongeren.
Ondank alle lawaai en drukte toch een redelijke nachtrust kunnen pakken.
Toen ik weer wakker werd en wat had ontbeten ben ik eens na vraag gaan doen of ik met mijn scooter ook over de Europabrug mocht.
Dit was jammer genoeg niet het geval omdat mijn scooter te langzaam zou zijn en de brug te steil.
Dit vond ik wel heel erg jammer want het had me zo mooi geleken.
Een andere mogelijkheid wat mij te binnen schoot was om met de trein de brug over te gaan alleen bleek mijn scooter hier te groot te zijn dus ging dat helaas ook niet door.
Dus er zat niks anders op om 159 kilometer om te rijden naar Tårs.
En zou daar oversteken met de pont naar Spodsbjerg.
In de tijd dat ik moest wachten werd ik door een Deen aangesproken die mij vol verwondering vroeg over mijn scootertocht.
In mijn beste Engels en Duits en de zijne ook hebben we er toch een heel leuk gesprek over kunnen hebben en hij vond het een hele bijzondere onderneming zo alleen.
Tijdens ons gesprek heb ik hem gevraagd of er nog een mooie camping in de buurt was en hij vertelde mij dat de eerst volgende camping ongeveer 15 kilometer verder was in Svendborg.
Het was niet te missen volgens hem.
Want die camping had zoals de Mac Donalds hier in Nederland de M heeft hadden hun een hele grote hamburger.
Het bleek een hele nette en mooie camping te zijn.

Alleen kunnen ze daar ook niet alles in eigen hand houden waar ik de volgende dag achter kwam.
Ik had de volgende dag de scooter weer bepakt en was weer begonnen te rijden.
Na een minuut of 10 15 bleek ik echter niet de enigste op mijn scooter.
Aan de binnenkant van mijn vizier verscheen in een x een hele dikke tor die vrolijk door mijn helm heen liep.
Nadat ik mijn scooter aan de kant had gezet en mijn helm had afgedaan heb ik hem vriendelijk doch dringend verzocht om mij de reis alleen te laten voltooien.
Na dit oponthoud heb ik mijn reis ver voortgezet naar Bojden waar met de boot verder zou door reizen naar Fijnshave.
Waarna ik toen ik van de boot af kwam ben door gereden naar Eckernvoorde.
Daar heb ik een 2 daagse pauze in gelast om mijn kont een beetje rust te geven en mijn kleren weer te kunnen drogen.
Vol goede moet en met droge kleding begon ik op maandagochtend mijn reis weer voort te zetten.
Alleen na een 10 minuten al weer te regenen en met 20 minuten waren al mijn kleding stukken dus weer drijf nat.
Alle regen die ik onder weg al gehad had begonnen nu toch hun tol te eisen en dat merkte ik zelf al aan mijn humeur.
Veel vrolijker werd ik er niet van maar ik kon maar 1 ding doen en dat was om richting huis te vertrekken.
Dit was eerder als dat ik gepland had maar ja als je tijden je trip 80% regen hebt ben je er wel een keer klaar mee.

Mijn laatste stop was tussen Delmenhorst en Cloppenburg.
En ook daar moest ik in de regen mijn tent opzetten en de volgende dag afbreken.
Maar omdat ik niet zover meer van huis was zo`n 150 kilometer vond ik dat niet zo erg meer.
Thuis aangekomen stond moeders de vrouw mij al met droge kleren en een warme kruik op te wachten.
wat een schat he.

Ik kijk terug op een reis die goed verlopen is zonder te veel problemen voor zowel mij als voor de scooter.
Alleen was de regen de grootste spelbreker.
Maar al plan je nog alles zo goed het weer blijft onvoorspelbaar.

Nu maar plannen maken voor volgend jaar.
Dan ga ik sowieso richting de zon.
Misschien Satiago de Compostella???????

MVG Scooterkees

Offline gerard van h

• Erelid
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 69
  • Geslacht: Man
  • New G-Dink van 2014 enGrand dink 50 s van 2012
  • Rijdend op een:
    Grand Dink
Re: Nijverdal-Zweden Zweden-Nijverdal
« Reactie #1 Gepost op: 04-augustus-2016, 21:30:29 »
Super Kees

Toen we  Jij /John en ik op de camping stonden met het 10 jarig jubileum  hebben we er al veel over gesproken , en  heb je er al veel over verteld  , ik vindt het geweldig , zonde van al de regen , maar wie kan  zoiets vertellen over het laatste jaar.

Fijn dat je weer thuis bent en dat je Grand Dink je niet heeft laten staan

Groetjes van mij uit brabant

Offline Patrick

• Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 63
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
« Reactie #2 Gepost op: 04-augustus-2016, 21:53:54 »
Kees,

Dit is iets om nooit meer te vergeten ,
Wat een mooi verslag en voorzien van leuke foto's.

De reis naar Satiago de Compostella is wat ook nog op mijn lijstje staat de routeboeken heb ik al in huis.

Ik wil je heel hartelijk bedanken dat je dit met ons hebt willen delen.
Misschien dat dit verhaal ook andere leden aanmoedigt om hun tochten met ons te delen.

Succes met je volgende plannen .

Patrick

De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
https://www.kymco-tourclub-nederland.eu
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline A.B

• KTN Lid
  • *
  • Leeftijd: 61
  • Rijdend op een:
    Agility City 16 inch en een kymco vitality
« Reactie #3 Gepost op: 05-augustus-2016, 20:31:11 »
Kees
prachtig dat je dit deelt Ik heb enorm genoten van je verslag
wat een onderneming in je eentje naar zo`n prachtig land.. Je zei het al in Purmerend dat je het van plan was
heel jammer van de regen dat het weer je niet mee zat .. Het Volvo museum lijkt me heel mooi en die boot tocht ook.. In ieder geval nemen ze dit niet meer van je af..
Ik heb je avontuur met plezier gelezen en wat een prachtige foto`s dat maakt het helemaal af ..Je ziet het met de Kymco kom je ook nog eens ergens en je ziet ook nog eens veel meer vind ik
Groetjes Aat

Offline Henk Roeleveld

• KTN Lid
  • Leeftijd: 67
  • Rijdend op een:
    G-Dink 08-2013
« Reactie #4 Gepost op: 06-augustus-2016, 11:27:23 »
Mooie trip Kees en een leuk verslag met mooie foto's. Alleen jammer van de regen.

Groeten Henk
Bet&Win 50 van 10-2002 tot 01-05-2009. Sinds begin Mei 2009 rij ik op m\'n Grand Dink 50S.Tot juni 2013  En vanaf begin Augustus 2013 De G-Dink .

Offline Patrick

• Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • Leeftijd: 63
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
« Reactie #5 Gepost op: 07-augustus-2016, 08:28:55 »
Kees,

Ik heb jou verslag op onze web site gezet

http://www.kymco-tourclub-nederland.eu/tour-verslagen
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
https://www.kymco-tourclub-nederland.eu
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Andre62

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 07-augustus-2016, 13:28:14 »
Leuk verslag van een mooie trip. Jammer van het weer.

Offline Peter uut Grunn

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 56
  • Geslacht? Nee, gelukkig niet zeg!
  • Rijdend op een:
    Agility 12" uit 2008
« Reactie #7 Gepost op: 07-augustus-2016, 19:32:34 »
Super hoor zo'n lange tocht. Het viel me op dat je een redelijk grote tent mee had. Was dat een beetje te doen qua gewicht en omvang om mee te nemen op een scooter? Wel lekker comfortabel in plaats van een klein trekkerstentje!
Elke dag geeft je de keuze: gaan we stressen of gaan we genieten?
Welke dag is het? Het is vandaag! Mijn favoriete dag!

Gerhard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 16-augustus-2016, 20:23:53 »
Ik lees het nu pas maar wat een mooie reis heb je gemaakt man! De regen is inderdaad een smet op de reis maar ach, wanneer dat op is gedroogd herinner je je alleen nog maar de droge gedeeltes, toch? Heb je in je chauffeurstijd een aardig mondje Zweeds/Deens opgedaan? Had je nu mooi profijt van kunnen hebben.