Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • hoog benzine verbruik agility 50??? 5 1

Auteur Topic: hoog benzine verbruik agility 50???  (gelezen 7893 keer)  Deel 

Ergun

• Gast
hoog benzine verbruik agility 50???
« Gepost op: 18-april-2015, 11:55:12 »
beste forumleden,

ik heb een weekje of twee terug een 2de hands kymco agility 50 (10 inch versie) van bj. 2006 gekocht. het is een snorscooter en loopt ongeveer 34km/u. Ik ben zeer tevreden over mijn scooter, het was van een oude man en heeft maar +/- 2500km gelopen..... Alleen ik zit toch met het verbruik van het kymco, het loopt namelijk ongeveer 1 op 19 a 20. dat is toch best veel kwa gebruik? of is het normaal? als het verbruik hoog is waaraan kan dat dan aan liggen en wat kan ik aan doen? of moet het scooter nog ingereden worden? dat wordt namelijk ook gezegd op werk  :ops:

alvast bedankt voor jullie reacties!!

Offline Peter uut Grunn

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 54
  • Geslacht: Man
  • Geslacht? Nee, gelukkig niet zeg!
  • Rijdend op een:
    Agility 12" uit 2008
Re: hoog benzine verbruik agility 50???
« Reactie #1 Gepost op: 18-april-2015, 18:41:45 »
Ik rij met een Agility snor (de 12", maar dat zal niet heel veel uitmaken) makkelijk 1 op 55, zuinigste ooit was zelfs 1 op 58... Zit wel een gladde bus in de vario, dat maakt wel uit. Maar helemaal standaard verbruikte hij toch nog ongeveer 1 op 35.
Jouw 1 op 20 is echt veel te veel, zou ik naar laten kijken. "Inrijden" na 2500km is flauwekul, dat is niet de oorzaak.
Gewoon naar een goede dealer brengen, misschien is het een kwestie van carburateur schoonmaken/afstellen, kleppen stellen, dat soort klusjes.
Elke dag geeft je de keuze: gaan we stressen of gaan we genieten?
Welke dag is het? Het is vandaag! Mijn favoriete dag!

Ergun

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18-april-2015, 19:53:25 »
Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Heb vorige week een buurt laten geven. Als het goed is zijn de kleppen gesteld. Ik denk dan dat het aan carburateur ligt. het zit namelijk zo als het scooter warm gelopen is blijft het nog stationeer hoog draaien. Ik moet ff gas geven zodat het stationeer rustig loopt. Is carburateur schoonmaken moeilijk?

Ergun

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 19-april-2015, 12:20:55 »
hoi Billythekid,

ik zou best naar een dealer brengen maar, vind ze te veel kosten  :doubt: (hoop dat jullie mij niet verkeerd begrijpen) en ze zijn meestal helemaal vol geboekt.  Ik woon zelf in Nijmegen en je hebt hier maar een dealer van Kymco. Eerlijk gezegd zoek ik een goede monteur die thuis bijbeunt waar ik gelijk terecht kan. Ik weet niet of het van forum mag maar, als er mensen zijn die in Nijmegen wonen en die verstand van Kymco hebben dan hoor ik het graag.

Ergun

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19-april-2015, 23:05:14 »
Hoi Billythekid,

Ik heb vandaag het carburateur proberen te instellen. Scooter is nu rustiger bij stilstand. Ik ga morgen sowieso morgen de dealer bellen en vragen wat het kan kosten en als het prijskaartje niet zo duur is dan laat ik ze doen. Vind namelijk wel belangrijk dat mijn scooter goed rijdt.

Bedankt voor je aandacht!!  :haha:

Ergun

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 03-mei-2015, 11:32:28 »
Hoi hoi!!!

Ik denk dat ik mijn probleem opgelost heb :haha: . Ik heb namelijk op dit moment 100km gereden en heb nog dik kwart tank te gaan (denk dat ik zeker 1 op 30 haal). het lag niet aan één ding maar, aan meerdere dingen  :doubt: .

-Als eerst heb ik zelf het carburateur gesteld. (Bij warm motor bleef het stationair hoog lopen) moest namelijk het stationair- en lucht schroef bijstellen. lucht schroef was ongeveer 3,5 slagen open  :oh: . heb netjes terug gebracht naar 1,5 slag.
-ten tweede heb mijn rijstijl aangepast. ik ging namelijk altijd vol gas (ook als het motor koud was). nu doe alles een beetje geleidelijk en gebruik ongeveer 75% a 80% van het gas hendel.
-en allerlaatste is banden spanning!! Denk ook het belangrijkste. ik schrok me verrot  :electric_shock: voor band had een spanning van 4 bar!!!! en achterband zat op 1.3 bar. heb ze nu netjes op 1.8 en 2.0 bar.

Wat ik hiervan geleerd heb is als je iets koopt altijd een kleine check up moet doen. had namelijk het scooter van een oude man gekocht en hij zei dat alles in orde was  :doubt: en ben vanuit gegaan dat het ook zo was. Wil jongens van forum bedanken die aandacht besteed hebben. Hierbij is mijn probleem opgelost  :big_smile:

Offline Michel

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 48
  • Rijdend op een:
    People S bromscoot
« Reactie #6 Gepost op: 08-mei-2015, 12:40:48 »
Ik heb mijn tweedehands People S, toen ik 'm een paar weken had, ook even na laten kijken. Tot dan toe was het verbruik 1 op 35. Niet heel verkeerd, maar sinds die beurt rijdt hij steevast 1 op 42. Even na laten kijken heeft dus zeker zin!
Ook bij mij bleken de banden véél te hard te zijn (ook ca. 4 bar, wie doet dat nu?); die heb ik op de dag van aanschaf meteen op de juiste spanning gebracht. Hoewel ik me niet zo kan voorstellen dat te harde banden een negatief effect hebben op brandstofverbruik, is de juiste bandenspanning natuurlijk wel veel veiliger.
Tot slot lijkt het me nooit goed om met een koude motor direct vol weg te rijden. Ik moet sowieso met 30 km/u mijn wijk uithobbelen dus de motor kan rustig op temperatuur komen.
Vol gas rijden doe ik trouwens nooit, want dat gaat me veel te hard!   :big_smile:

Edit 24/06/2015: mijn verbruik is inmiddels (nagenoeg lineair) gezakt tot 1 op 45, zie de bijlage. De verschuiving na de servicebeurt is duidelijk te zien.
(de 39.3 was na de storm in april)

Groeten,

Michel

Brandstofbesparing People S t.o.v. mijn auto: 900 Euro per jaar.

Offline calvindekleine

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 50cc
« Reactie #7 Gepost op: 17-oktober-2018, 21:53:39 »
Hoi, ik heb letterlijk dezelfde scooter gekocht 3 dagen geleden. Ook snor van 2006 en rijdt ongeveer 35. Benzineverbruik is 1 op 18-19. Hoe kan ik dat oplossen?

Offline Leonard

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 52
  • 'carpe diem'
  • Rijdend op een:
    Kymco People S 50 cc 4t Kymco People S 300i Kymco People S 125cc Kymco New Sento 50i
« Reactie #8 Gepost op: 22-oktober-2018, 20:38:44 »
Ik heb een New sento snor met een max. snelheid van 26 km/u op GPS. Verbruik 1:25! Kymco geeft op een verbruik van 1 liter per uur. Klopt ook wel grote boosdoener is de vario begrenzer. Heb nu een begrenzing van 6 mm i.p.v. 10 mm opstaande rand. Snelheid nu 42 op GPS en een verbruik van 1:45!

Offline dionb

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 12inch 2006
« Reactie #9 Gepost op: 23-februari-2019, 00:47:55 »
dat is een standaard verhaaltje hoor dat die van iemand is geweest die oud is en hem nooit gebruikt.
niet intrappen hoor, meestal klopt er dan iets niet

Hoog verbruik?

Gestart door Broertie

Reacties: 10
Gelezen: 6528
Laatste bericht 14-juni-2015, 11:22:03
door Ruud_Sint
mijn agility 16"eindelijk in de voortuin

Gestart door joyce

Reacties: 14
Gelezen: 12254
Laatste bericht 09-augustus-2008, 20:10:05