Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je kymco? 4 5

Auteur Topic: wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je kymco?  (gelezen 184403 keer)  Deel 

rene kraaijeveld

• Gast
wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je kymco?
« Gepost op: 26-augustus-2013, 14:56:55 »
vandaag dan toch maar de knoop door gehakt en een mooie caberg systeem helm gekocht naar aanleiding van het weekend de kempen
toen ik gisteren middag thuis kwam had ik erge last van mijn nek en ogen dus heb de knoop maar door gehakt en een mooie helm vandaag gekocht en gelijk mijn rug steun voor de eventuele duo passagier die je op de shad 48 l koffer kan monteren
samen met ger even met de auto naar een motor speciaal zaak gereden in utrecht en gisteren ook gelijk een bestelling bij patrick gedaan voor mooie ktn kleding een polo-shirt met extra borduur optie een mooi fleece vest ook met extra borduur optie een extra badge voor eventueel nog ergens op te strijken van ktn een cap en natuurlijk het kymco tourclub nederland vlaggetje wat niet mag ontbreken
en gisteren ook gelijk de knoop door gehakt en ik ga eind dit jaar (december) toch een nieuwe kymco G-dink bestellen zodat ik volgend jaar met de nieuwe kymco weer gezellig kan deelnemen aan de mooie toerritten die komen gaan
hier wat fotootjes van de helm en rug steun

en hier de rugsteunen voor mijn shad sh48 koffer voor op mijn kymco grand dink

en zaterdag tijdens de toerrit de kempen bij patrick nog twee leuke hebben dingetjes gekocht van de kymco tourclub nederland een ooh zo handig keycord en een mooie kymco sleutelhanger

mvg

rene

Offline KTN team

• KTN Team
  • KTN Lid
Re: wat heb jij vandaag gekocht of gekregen voor je kymco?
« Reactie #1 Gepost op: 26-augustus-2013, 17:52:59 »
Vandaag samen met Rene de rugsteun voor onze topkoffers gehaald.

Zonder Rugsteun

Met bovenste rugsteun

Met bovenste en onderste rugsteun

Geraldine mag morgen even testen hoe het zit tegen de rugsteunen.  :big_smile: :big_smile:

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 02-september-2013, 21:03:16 »
vandaag even met ger en rene en ikzelf natuurlijk nog even een klein leuk toertje gemaakt naar utrecht  even naar motozoom geweest waar we weer uiterst gastvrij werden ontvangen door de dames :)  ik heb eindelijk een goede motor regen overall gevonden die ik wel normaal aan kon en ook zelf zonder hulp weer uitkreeg (das natuurlijk ook belangrijk en een goeie gashulp/locker om je gashendel vast tezetten op de lange rechte stukken gelijk even op de terug weg uitgeprobeerd en ben er erg tevreden mee
hier de regen overall nog wel in het tasje  kon geen foto nemen met het pak aan  van mezelf

en hier het systeem om mijn gashendel vast tezetten voor de lange stukken (heb hem toch ook maar aangeschaft fabian was een goeie tip van jou thnx)

mvg

rene

KERMIT

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 02-september-2013, 23:06:36 »
Ziet er goed uit rene k.
Blijf je lekker droog in de regen.

Ger..... :haha:
Is motozoom verhuisd van vleuten naar utrecht savannahweg?
 :ah:

Sorry, kon het niet laten.......

:big_smile:

Groeten,
Ron.

Offline KTN team

• KTN Team
  • KTN Lid
« Reactie #4 Gepost op: 03-september-2013, 08:12:40 »
Ook ik heb ben weer lekker aan het shoppen geweest bij motozoom.

Ik heb net als de 2 Rene's ook de Booster cruisecontrol 2 gekocht en daarbij
heb ik ook een nieuwe Jethelm gekocht.

Offline fiddler +

• Hans was een zeer gewaardeerd lid +
  • KTN Lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • +Hans is helaas niet meer in ons midden +
  • Rijdend op een:
    People S en New Dink
« Reactie #5 Gepost op: 03-september-2013, 08:39:04 »
Ik doe ook even een duit in het zakje, gisteren een luchtfiltertje gekocht, een reserve aandrijfsnaar en een bougie.
Voorgenoemde items en een binnenachterspatscherm voor de oude New Dink is het enige geld dat ik dit jaar naar mijn dealer heb gebracht.

Dus roep ik LEVE DE OUDE KYMCO`S !!!!!!!  ze rijden even fijn als nieuwe (als je ze onderhoud) en geven je de kans je geld voor andere leuke dingen te besteden.

Trouwens ik verbaas me steeds weer te lezen dat mensen van die rare flappen aan het gashandvat hangen, die ontsierende dingen die ze "cruise control" noemen.
Terwijl het zo makkelijk is om het gashandvat onopvallend te fixeren zodat je soepel gas kan geven zonder dat`ie steeds terug floept als je hem los laat, en het kost maar een kwartje.

Offline fiddler +

• KTN Lid
  • **
  • Rijdend op een:
    People S en New Dink
« Reactie #6 Gepost op: 03-september-2013, 10:54:35 »
ik zou zeggen dan kom met foto en uitleg voor iedereen wellicht kun je er veel mensen een plezier mee doen

Het is al eerder uitgelegd met illustraties dat ontaarde destijds in een belachelijke discussie dat wil ik nu vermijden en het is zo eenvoudig dat een uitleg voldoet en een foto overbodig is.
Ik rijd al 5 jaar met volle tevredenheid met een op deze wijze gefixeerd gashandvat omdat ik niet graag op lange ritten het gas steeds open wil houden.
Een oeverloze discussie over het al of niet vergeten het gas weer dicht te draaien wil ik niet aangaan het is een automatisme net zoals je ook nooit vergeet de vork uit je mond te halen als je klaar bent met het eten.
Bovendien wist ik jaren terug niet anders , alle gashandvatten waren gefixeerd je moest immers je hand uitsteken als je van richting veranderde.

Je hebt aan het uiteinde van je gashandvat een knop zwart of verchroomd die met een M8 imbusbout in het stuur vast zit.

Die draai je er af en je ziet aan de binnenkant een rand (reces ) 20,5 mm. daar zoek of koop je vantevoren een paar rubberringen in verschillende diktes voor die over het reces heen passen in mijn geval een O ring van 3 mm. dikte in combinatie met een dunne platte ring.

Je draait de zaak weer vast en probeert de weerstand van het gashandvat gaat het veel te zwaar dan moet je een dunnere ring proberen, gaat het iets te zwaar kan een likje vasseline uitkomst bieden.
Gaat het te licht dan probeer je een dikkere ring of gebruik je dezelfde in combinatie met een dunne ring, totdat de gashandle lekker soepel draait en toch blijft staan.

Heb je eenmaal de juiste dikte te pakken dan heb je er jaren geen omkijken meer naar bij alle weersomstandigheden, en omzeilt hiermee dat rare aanhangsel te hoeven gebruiken.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 03-september-2013, 12:13:34 »
ja idd siem daar heb je gelijk in ik moest gisteren 22,95 euro betalen voor een plastic hendeltje dat had ik moeten weten :) had me een hoop eurootjes gescheeld
vandaag (ik kon het weer niet laten) even naar hans van wijk motors in Zoetermeer geweest en een setje mooie oxford touring verwarmde handsvaten gekocht die in 5 standen regelbaar zijn tot een temperatuur van 50 graden celcius  die er morgen opgezet worden door ger bij kymco check point capelle

dus ik kan de aankomende toerritten met warme handjes tegemoet gaan

mvg

rene

Offline boran

• KTN Lid
  • **
  • Leeftijd: 52
  • Rijdend op een:
    g-dink en een people s elegance 50
« Reactie #8 Gepost op: 03-september-2013, 14:55:44 »
deze komen me bekent voor rene :big_smile:
grt
ton

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 03-september-2013, 14:59:45 »
ja ton bijna dezelfde als die van jou alleen dit is dan de touring versie ze hadden de sport versie helaas niet meer maar veel verschil zit er niet in hoor :)

mvg

rene

Offline KTN team

• KTN Team
  • KTN Lid
« Reactie #10 Gepost op: 03-september-2013, 15:18:35 »
Om toch maar even aan te haken op het verhaal van Fiddler.

Niet iedere kymco heeft van die mooie zwarte of verchromde knoppen (stuurgewichtjes) dus dan wordt het
al weer wat moeilijker om het op Fiddler zijn manier te doen.

Ik had het systeem wat Fiddler bschrijft op mijn beide grand dinks en new dink en heb dat ook al
geprobeert op de Like maar aangezien de Like bredere handvatten heeft dan standaard erop zitten
ging dat niet echt lekker werken en heb dus ook andere manieren uitgeprobeert en heb uiteindelijk
de Booster cruisecontrol 2 gekocht omdat die het beste werkt voor mij.

Progressive

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 05-september-2013, 16:41:37 »
7,5 gram rolletjes. Heb er nu 6,5 gram in zitten, trekt aardig op en heeft een top van 60 op de teller maar maakt naar mijn idee aardig wat toeren.

Kan ik die 6,5 en 7,5 gram combineren? Ik hoor verhalen dat dan de 6,5 gram veel sneller slijt en de 7,5 gram totaal niet slijt, waardoor het voor een proef een prima manier is om te testen maar het niet aan te raden is om dit standaard te gaan rijden. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

De logica is er wat mij betreft, maar is het in de praktijk ook zo

Ricardo1983

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 05-september-2013, 20:54:31 »
Het liefst niet mengen.
Je kan wel om en om mengen om te testen.
Rijd het beter, zou je voor 7gr. kunnen gaan.

Vuistregel met mengen, is nooit meer dan 1gr. verschil, waar je nu aan zit...

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 06-september-2013, 14:12:21 »
vandaag weer even bij KCC geweest bij ger die weer een prachtig staaltje werk heeft afgeleverd en mijn oxford touring verwarmde handsvaten op mijn grand dink heeft gemonteerd hier onder wat foto's

dus voor mij geen koude handen meer en heerlijk verwarmde handsvaten tot een temperatuur van 50 graden celcius in 5 standen regelbaar ook heeft deze touring versie van oxford een soort beveiliging zodat als de handsvaten teveel stroom vragen van de accu hij automatisch uitschakelt das dan ook wel weer fijn
ook waren van de week mijn hand moffen (dit zijn geen duitsers voor de mensen die het verkeerd gaan begrijpen  :haha:  ) dus voor de eventuele koude ochtenden of een strenge winter ben ik er helemaal klaar voor , kom maar op met die winter

je kan ze ook aan de zijkant van je hoofd houden en voor de spiegel gaan staan dan lijk je op een olifant  :P

ger hartstikke bedankt voor het mooie monteren en de vakkundige hulp

mvg

rene

Ricardo1983

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 06-september-2013, 16:48:21 »
Dan mag je me toch eens vertellen hoe dat kroes-control ding werkt :haha:
Ziet er uit, alsof die alleen maar klemt....

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 06-september-2013, 17:48:47 »
werkt heel simpel je draait je gas open en je schuift met je duim het heveltje weer richting je rem hendel en dan laat je in de gewenste stand je gashendel weer los en blijft dat plastic beugeltje dus hangen op de remhendel en idd het klemt als het waren koste alleen een beetje veel voor een stukje plastic (22,95) maar op de lange stukken in bijvoorbeeld de polder of lekker op de dijk is het toch wel een uitkomst makkelijk te plaatsen en een waar genot

mvg

rene

Nesty

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 06-september-2013, 17:54:54 »
Kom maar op met die foto, wil die oren wel eens zien  :dribble:

Michael

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 07-september-2013, 13:40:38 »
Vandaag heb ik een nieuwe steun voor m'n achter binnenspatbord voor m'n New Dink gekocht. Nu klappert te boel tenminste niet meer... :big_smile:

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 07-september-2013, 18:43:49 »
vandaag maar even naar haarlem gereden om een mooie (wel tweedehands) koplamp unit voor mijn grand dink op tehalen bij usedscootparts die er eentje hadden liggen nog in perfecte staat ik kreeg de tip van fabian die ik daar eeuwig dankbaar voor ben want ik was al een tijdje opzoek naar een koplamp unit (compleet)  en deze is moeilijk of niet te vinden tweedehands, ja een nieuwe maar die koste even 192,50 en dat vond ik een beetje teveel geld.

zoals je ziet de koplamp is in perfecte staat en zoals het hoord, dan zul je jezelf afvragen waarom een andere koplamp was de oude niet goed?
juist ja de oude was idd niet goed dit was even achterwege gelaten door de oude eigenaar tot een paar weken geleden de voorkant van de grand dink eraf moest vanwege wat onderhoud en het aansluiten van de navigatie toen kwam er dit onder de voorkuip vandaan tot mijn grote schrik

nouja zoals je zelf ziet op de foto's....... woorden schoten me tekort dus ik is even navraag gedaan bij de oude eigenaar en die wist van niks (natuurlijk) alleen dat hij in onderhoud (kuch kuch) was geweest bij een desbetreffende brommer/fietsenzaak hier bij mij in de buurt dus ik eens navraag gedaan hoe die winkel in hemels naam dit zo heeft kunnen repareren want het was ergens leven gevaarlijk fietsers brommers en overig verkeer kwamen mij met hun handen voor de ogen tegemoet doordat ze verblind werden door mijn omhoog staande koplamp  (kon zowat de vliegtuigen in de lucht een groetgeven)
nu vandaag doordat ger mij geholpen heeft bij KCC en de goede koplamp unit heeft geplaats had ik de oude koplamp eruit en kon hiermee even langs de desbetreffende brommer winkel waar de grand dink dus zogezegd in onderhoud zou zijn geweest.
deze schrokken echter zo dat ze mij een service beurt aan wilden bieden gratis en voor niks om mij in de ellende die ik inmiddels aan deze grand dink heb gehad tegemoet wilden komen, maar nu komt het mooie van dit gebeuren hun ontkennen dat zij deze scooter in onderhoud hebben gehad alleen voor een enkele reparatie dus al met al de moraal van dit verhaal ook al ken je (of denk je dat) iemand vrij goed koop dus nooit wat van een bekende want hierdoor loopt een vriendschap op de klippen (jammer genoeg) nu inmiddels zo'n 950 euro in de grand dink te hebben gestokken alleen aan pure slijtage en achterstallig onderhoud en een aanschaf prijs van 750 euro (ik heb het dus niet over het pimp gedeelte zoals koffer/navigatie beugelset en verwarmde handvaten) ben ik er aardig klaar mee en ga ik dus maar eind dit jaar een nieuwe G-dink aanschaffen (en nooit meer wat tweedehands)   

hoop in ieder geval dat niemand zoveel pech krijgt als ik en meer geluk heeft
mvg

rene

rene kraaijeveld

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 07-september-2013, 18:46:19 »
hier wat foto's hoe de stand van zaken nu is met de andere koplamp erin met perfect en rdw goedgekeurd licht  :haha:

mvg

rene

Antoon

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 07-september-2013, 21:24:52 »
Vandaag gekocht   Power 2-Stroke Oil Full Synthetic 100 %.
Benzine filter Kymco Vitality 2 Takt.
Middenstandaard voor Kymco Vitality 2 Takt (was afgebroken).
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Gekocht bij Kuijpers Scooters-Motoren -Deurne.
<><>Better Than Best<><>

Nesty

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 08-september-2013, 00:08:01 »
Kijk eens aan Antoon, is best fijn om te hebben een standaard op je scooter die functioneel is.
Dat je er maar veel plezier er van mag hebben  :big_smile:

Progressive

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 10-september-2013, 17:50:24 »
Het liefst niet mengen.
Je kan wel om en om mengen om te testen.
Rijd het beter, zou je voor 7gr. kunnen gaan.

Vuistregel met mengen, is nooit meer dan 1gr. verschil, waar je nu aan zit...

Ja, precies wat ik al had gehoord dus. Zal het eens testen, met 6.5 gram maakt ie best wel wat toeren al zou hij het moeten kunnen hebben. Het is niet schandalig hoog. Het maximale verschil van 1 gram was mij bekend. Bedankt!

Offline fiddler +

• KTN Lid
  • **
  • Rijdend op een:
    People S en New Dink
« Reactie #23 Gepost op: 13-september-2013, 22:27:45 »
Vandaag gekocht en opgehaald een ( inlet manifold ) inlaatspruitstuk voor de oude New Dink, ineens zei het potente motortje begin deze week  BBBBBBBRRRRRRTTTT Fluffff Fluffff   :anger: Ooink, totdat `ie stilstond, het inlaatspruitstuk bleek gescheurd net naast de klem, ik heb hem toch weer aan de praat gekregen en thuis gekomen, een "get home"reparatie dus.

Offline fiddler +

• KTN Lid
  • **
  • Rijdend op een:
    People S en New Dink
« Reactie #24 Gepost op: 14-september-2013, 07:50:17 »

Ik neem aan dat je "inlaatspruitstuk" bedoelt, dat is dat zwarte rubberachtige Haakse bochtje aan de cilinder waar je carburateur op vastgeklemd zit, en de vacuum slang(en) op aangesloten zijn.

Kerst kado van Kymco Nederland binnen gekregen

Gestart door Trucker49

Reacties: 30
Gelezen: 14404
Laatste bericht 29-december-2013, 11:35:23
door wouter58
Prijs gekregen van Kymco Scooters Nederland

Gestart door Ruud_Sint

Reacties: 18
Gelezen: 6819
Laatste bericht 21-december-2015, 19:43:34
door Ruud_Sint