Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd 5 1

Auteur Topic: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd  (gelezen 144 keer)  Deel 

0 leden en 0 gasten bekijken dit topic.

Offline Marco1967

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Locatie: Deventer
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco peoples
Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Gepost op: 16-mei-2019, 19:23:01 »
ik moest me ff voorstellen, dus.... Marco, rij nu een jaar een peoples, 4 takt voor woon werk verkeer.
30 heen, 30 terug.
Het eerste wat mij opviel was dar ie traag optrekt, vanaf de 40 naar....
En inderdaad wanneer je ff gas terug doet,  inhouden bij gasgeven.
Volgens een ander topic kon dat aan de acc.pomp liggen.
Wist ik veel waar deze zit.... dus , zadel eraf, rubber kappie weg, aan de gashendel draaien en daar viel het me op dat er een soort veer over een nok heenloopt die aan de onderzijde vd carburateur iets bedient,  tyrep gepakt en vast gezet..... ff starten, en loopt.
Dan lees ik allerlij verhalen over cdi en gladde bussen.
Dat heb ik ook meteen vorig jaar gedaan, hij reed eerst 54 op de teller, bus eruit, en ging naar de 62
Op de t... nou dan gelijk maar de cdi vervangen voor 1 met een afstands bediening, even afgesteld op 54 rijden bij geen gebruik, en klaar is klara.
De toeren begrenzer is eraf
Nu loopt ie 65, en bij meewind.... 68 a 70
Hard zat op het fietspad.
Maar, hij blijft naar de 65 toe kruipen... kan dat niet anders?
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Wanneer ik stevige tegenwind krijg, kom ik niet boven de 50'uit!!
Die sproeier, waar vind ik die?
En, kun je niks doen met een uitlaat met minder tegendruk?
Dus een snelle?
Ik hoor graag van jullie
Gr. Marco




Offline HarryK

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Locatie: Groningen
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Agility 72cc
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #1 Gepost op: 16-mei-2019, 20:27:48 »


Welkom Marco!


Onze 4-taktjes gaan pas koppel geven (doortrekken naar top ongeacht wind / helling) vanaf grotere inhoud. 72cc met sproeier 80, 80cc met sproeier 85 en 100cc, sproeier 88. Variateur vervangen door een Koso ofzoiets. Rolletjes a la Pulley model maar dan imitatie.
Dikke slang tussen luchtfilter en carb de vernauwing in de bocht wegsnijden.
Sproeier zit onderin carb, 3 schroefjes los. Afbeeldingen vindbaar op de grote zoekmachine.
Een 4-takt scooter verbrandt benzine in een kamer gesloten door kleppen, een uitlaat is bij een 4-takt passieve afvoer van gassen en staan geheel los van prestaties.
Dikke plasticen pakking tussen carb en cilinder ruimer vijlen tot diameter cilinderkop.
Zoek naar je luchtschroef en stel hem af na een ritje van uw werk naar huis. Dit is zoo makkelijk maar belangrijk!

Gewoon de bottleneckjes wegnemen dus.

Bij mijn 80 en 100cc's zet ik er een kop op met inlaat 20mm en uitlaat 23 mm diameter kleppen en een A9 nokkenas.

Rijdt vibratievrij en zuiniger dan 49cc op sproeier 78.

Top dat je kunt begrenzen op CDI!

Groet,

Offline Patrick

  • Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 2492
  • Leeftijd: 62
  • Locatie: Bergeijk Noord-Brabant
  • Geslacht: Man
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #2 Gepost op: 17-mei-2019, 09:15:30 »
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline Ger

  • KTN Lid
  • **
  • Berichten: 115
  • Leeftijd: 66
  • Locatie: Elsloo (L)
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Geen
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #3 Gepost op: 17-mei-2019, 11:35:59 »

En inderdaad wanneer je ff gas terug doet,  inhouden bij gasgeven.
Volgens een ander topic kon dat aan de acc.pomp liggen.

Ik hoor graag van jullie
Gr. Marco
De aanzuigopening van het luchtfilterhuis is voorzien van een (vernauwing)bus, klop die er uit dan zal dat inhouden hoogstwaarschijnlijk weg zijn. Je moet daarvoor het filterhuis even demonteren, filter eruit halen en met een schroevendraaier of nog beter een houten stok de bus van binnenuit naar buiten kloppen. De aanzuigopening van mijn scooter was eerst 15mm en is nu 26mm met als gevolg dat het euvel dat jij hier beschrijft verholpen was.
Grtz, Ger



Offline Marco1967

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Locatie: Deventer
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco peoples
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #4 Gepost op: 17-mei-2019, 19:14:57 »
Heren, dank voor de info
Ik ga ermee aan de slag, mmaar eens begonnen met de inlaat vernauwingen
Vandaag weer een rit gehad, en het inhouden is er nog wel, maar veel minder heftig
Gr.  Marco


Offline HarryK

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Locatie: Groningen
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Agility 72cc
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #5 Gepost op: 18-mei-2019, 07:47:30 »
Fijn zo dat uw Kymco al wat verbetert,
en terugkoppelingen worden altijd gewaardeerd, ook dankje daarvoor!
Er zijn vele lezers dus zo kan iedereen er een voordeel uithalen
Groet,

Offline Leonard

  • KTN Lid
  • **
  • Berichten: 154
  • Leeftijd: 52
  • Locatie: Strijen
  • Geslacht: Man
  • 'carpe diem'
  • Rijdend op een:
    Kymco People S 50 cc 4t Kymco People S 300i Kymco People S 125cc Kymco New Sento 50i
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #6 Gepost op: 18-mei-2019, 22:53:18 »
Probeer eens iets lichtere rollen in je vario voor sneller optrekken (dan lever je iets in aan topsnelheid maar de acceleratie zal beter zijn)

Offline Marco1967

  • KTN Lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Locatie: Deventer
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco peoples
Re: Hallo allemaal..... hoezo afgezaagd
« Reactie #7 Gepost op: 20-mei-2019, 20:14:13 »
Zo, gisteren de vernauwingbus eruit gehaald maar de pakkings ring tussen cylinderkop en carburateur was even groot, ook aan de andere kant, bij de luchtinlaat wat groot. Dus geen vernauwing. Nu probeer ik de luchtschroef af te stellen, maar dat gaat anders dan verwacht. Wanneer ik m dichtdraai, en 2,5 keer open dan houd ie behoorlijk in bij 30 40,  iedere keer een kwart verder open, dan gaat t toerental flink omhoog, en zakt niet bij verder open draaien. Vreemd, hij komt toch voor onderhoud bij de monteur..... stel gelijk maar ff af,  ik heb toch een flinke olie lekkage bij de koppakking, en de uitlaat lekt
Als ie dan toch bezig is.....die uitlaat lukt zelf wel maar ik haal de kop er niet af. Niet met een 4 takt.
Morgen gewoon naar mn werk, 2 dagen minder goed rijden en dan lost hij t wel op. Toch?