Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..

Auteur Topic: nieuwe LED voor Agility 16" koplamp  (gelezen 2055 keer)  Deel 

Offline Bart380

• KTN Lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Agility 50 city 16
nieuwe LED voor Agility 16" koplamp
« Gepost op: 29-oktober-2017, 15:13:35 »
Tijdje geleden een nieuwe H4 LED lamp gekocht als vervanging voor de zwakke 35w halogeenpit.

Aangezien ik de hele herfst en winter met de scooter op pad ben miste ik echt een goede verlichting.
De standaard behuizing en h4 lamp werken eigenlijk perfect samen. Het lichtbeeld is ook goed en strak, zonder strooilicht.
Het is gewoon de output welke erg laag is helaas.

Dus, op zoek naar een 1op1 vervangende pit met beetje power.
Voorwaarden waren:
- <30€
- zo hoog mogelijk aantal lumen
- < 40 watt
- 100% compatible met HS1/h4 pitje EN koplamp
- geen verstrooid lichtbeeld
- wit licht, geen blauwe xenon schijn etc.

Na lang zoeken zal iedereen er achter komen dat je dus niet elke H4 ledlamp zomaar kunt inpluggen.
9 van de 10 lampen hebben de LED's op een totaal verkeerd punt zitten ten opzichte van je koplamp. (rondstralend, 360 graden, en zelfs vooruit schijnende leds)
Het beste is om de origineel filament van een halogeenlamp te benaderen. Dit geeft het minste verstrooide lichtbeeld op. (en max rendement)

Een heel mooi voorbeeld is de luxeon Zes lampen van philips. Helaas erg prijzig nog.
Alternatief is er al te vinden op ebay. Prijs is lager, output natuurlijk ook. De filosofie echter is hetzelfde.

Ik heb een 36watt pitje gekocht met een actieve fan erin. (liever zie ik een passieve koeling, maar dit past gewoon niet in een agility koplamp)
Omgerekend een 15€ +/-  gratis verzonden, in 4 dagen ontvangen!

Omdat het dus zeer belangrijk is dat je lamp goed geplaatst is t.o.v. je lampbehuizing moet je bij de montage goed letten op de h4 montagering die je geleverd krijgt.
als je een halogeenpitje als voorbeeld hebt, kun je makkelijk zien of je LED lamp goed gemonteerd wordt.
Hulpringen zitten bij de set, hiermee is een fijnsfstelling mogelijk.
Dit moet ik nog gaan doen. (let wel, de lamp kun je verplaatsen t.o.v. je behuizing in 4 richtingen!)

Zonder enkele aanpassingen heb ik als eerste natuurlijk alles normaal gemonteerd. Resultaat is een gigantische output, mooi wit licht.
Stroolicht links en omhoog is minimaal.

Let er op dat de koeler natuurlijk wel kan ademen. Ik moest een stukje rubber wegknippen in de beschermhoes.

Ik denk dat ik nog enkele testritjes ga maken, en dan probeer de pit iets meer naar links te verzetten zodat er meer bermlicht zal zijn.
Mooie aan de koplamp van de agility is dat er ruimte genoeg is om de pit te kantelen en klemmen.

Ebay linkje:
http://www.ebay.nl/itm/36W-4000LM-Motorcycle-LED-Headlight-Brighter-Chip-M6F-H4-HS1-Motor-Fog-Light/322750205328?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Offline Robert2018

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Kymco super 8
Re: nieuwe LED voor Agility 16" koplamp
« Reactie #1 Gepost op: 13-juni-2018, 23:05:07 »
Weet je toevallig of deze ook in de kymco super 8 past ?

Offline Bart380

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 50 city 16
« Reactie #2 Gepost op: 29-september-2018, 09:53:10 »
Sorry Robert,

Durf ik niks over te zeggen helaas.
De maten van het lampje staan op ebay. Wellicht ff zelf uitvogelen of het kan. (ken de super 8 niet)

Overigens, LED lamp zit er nog steeds in, naar volle tevredenheid!

Offline Jowan

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 16+
« Reactie #3 Gepost op: 09-juli-2019, 20:28:55 »
Ik reageer maar even in dit topic, omdat hier over LED verlichting wordt gesproken.

Bij de introductie van de Agility 16+ werdt vol lof in alle media gerept over "moderne LED verlichting voor- en achter"

Nou niet dus.
Voor zitten die piepkleine pitjes, dat dan nog net wel, maar
Achter zit niks van LED, gewoon een oudbollig gloeilampje.

Iedereen nam het voor zoete koek aan.
Net als de misleidende foto's in de brochures waarop achter 2 veerpoten zijn te zien, terwijl de brom/snor uitvoering slechts één veerpoot heeft.
Ook spreekt men over 16" wielen (vandaar de naam 16+). Maar het achterwiel is dus 14" (...en daarover heb ik meer mensen op dit forum zien spreken).

Ik heb enkele jaren geleden Kymco daarover vragen gesteld en in ieder geval op de site was het (destijds) aangepast.
Helaas zie ik deze foute info nog regelmatig opduiken.

Waren meer mensen op de hoogte van de niet bestaande LED achterlichten?

Offline Admiral

• KTN Lid
  • **
  • Rijdend op een:
    Kymco Agility 16 + juni 2015
« Reactie #4 Gepost op: 10-juli-2019, 09:08:57 »
Mbt het licht voor is idd niet om over naar huis te schrijven daar zou ik idd ook wel led willen hebben. Wat betreft achter is prima ook al is het een ouderwets gloeilampen.

En ja die 14” achterwiel dat heb ik ook nooit begrepen. Daar ben ik vanaf want ik heb na het debacle met het originele blok en aandrijflijn de boel vervangen voor een PS motor. Aandrijving en achterwiel. Om een geheel te krijgen ook het voorwiel vervangen. De 16+ staat bij nu echt voor 16” rijd een stuk beter, krachtiger en sneller.

Offline HarryK

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 72cc
« Reactie #5 Gepost op: 10-juli-2019, 18:56:10 »
https://nl.aliexpress.com/item/32503769612.html?spm=2114.13010708.0.0.3a994c4dRCPJAG

Rijd ik al >10k km mee. Toplicht, geen reacties van tegenliggers en grootlicht gebruik ik niet simpelweg omdat dim top is. En ik rijd >65km/u. De link leidt u tot een dim/groot licht pitje, echter enkel dim voldoet.

Groet,

Offline Jowan

• KTN Lid
  • *
  • Rijdend op een:
    Agility 16+
« Reactie #6 Gepost op: 10-juli-2019, 19:33:18 »
Ik ben intussen ook bij de chinees aan het kijken voor een geschikte LED koplamp(lamp).
Dus deze info is heel nuttig.
Ik heb alleen even kort mijn punt gezet t.a.v. de communicatie van Kymco nl.

Koplamp Agility vervangen

Gestart door Stigter

Reacties: 17
Gelezen: 195
Laatste bericht 14-september-2019, 21:12:18
door HarryK
Vervangen koplamp

Gestart door Enyohh

Reacties: 2
Gelezen: 4063
Laatste bericht 02-januari-2013, 07:06:24
door Hajduk