Kymco Tourclub Nederland Kymco Tourclub Nederland maakt gebruik van cookies.
Om de cookie te accepteren klik hier, of login geen lid? registreer je hier..
Op dit moment:
  • Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk) 5 4

Auteur Topic: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)  (gelezen 47842 keer)  Deel 

0 leden en 0 gasten bekijken dit topic.

Offline Bjorn

  • KTN Lid
  • **
  • Berichten: 101
  • Leeftijd: 47
  • Locatie: IJsselstein
  • Geslacht: Man
  • Rijdend op een:
    Kymco New Dink
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #50 Gepost op: 17-mei-2015, 20:30:34 »
Ik zie nu in dat benzine-inspuiting zijn voordelen heeft ten opzichte van mijn carburateur.


Ecotrons   :big_smile:

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #51 Gepost op: 17-mei-2015, 20:48:03 »
Bedankt Bjorn...............blij met de link.
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #52 Gepost op: 20-mei-2015, 19:32:36 »
Zo, ik ben zover. Net een afspraak gemaakt om de scooter op de testbank te zetten. Nu kijken wanneer er tijd is....en dan kun je mijn bevindingen op dit forum lezen....kom nu al makkelijk boven de 100 km/u dus het heeft in ieder geval zin gehad, alleen de fijn afstemming dus.....
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #53 Gepost op: 22-mei-2015, 17:56:58 »
Weersgesteldheid
temperatuur 16 graden C
Wind kracht 3
Bewolkt maar droog

De Agility start koud en warm meteen. Niets over te klagen, hij trekt vlot op en binnen 20 meter rijdt hij minstens 35 km. Kon het even niet nauwkeurig opmeten. Hij loopt vlot door naar de 95 km op de teller, was voor de winter 85 km en dit loopt hij altijd, wind tegen ook. Wat ik nu wel merk is dat met wind mee het toerental gelijk blijft tot aan de 95 km en dan het toerental pas wordt verhoogd. Maximum toerental heb ik (nog niet) gemeten maar dat komt nog wel. Rechtop zittend rijdt hij nu 115 km. Al met al een hele verbetering. Ik zal hieronder de test weer geven die door www.stadsmotor.nl op 4 juni 2013 is gereden op zo'n zelfde Agility.

http://www.stadsmotor.nl/index.php/motorscooters-per-merk/kymco/209-test-kymco-agility-150

Ik vind het dus zonder meer de moeite waard geweest..
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #54 Gepost op: 24-mei-2015, 11:05:12 »
Voor de Kymco liefhebbers hier, en dat zijn er natuurlijk nogal wat......even een toevoeging...

http://www.stadsmotor.nl/index.php/motorscooters-per-merk/kymco

Helaas alleen de motorscooters van Kymco...

Wat valt me nu het meeste op...............mijn Agility 150 presteert nu net zo goed als de 200i en ik wil nog verder tunen volgend jaar....kijk er nu al naar uit.
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #55 Gepost op: 02-juni-2015, 16:03:51 »
@JanTje........jammer dat ik je dit weekend niet spreek...leek me leuk eens "live" te babbelen...nu dat niet door gaat heb ik een vraagje voor je:

In het Agility 125cc elektrisch schema, wat ik van de Kymco site in Italie gedownload heb, zie ik bovenin naast de startknop een aanduiding van een variabele potmeter staan met de benaming TPS. De TPS is drie draderig, de middelste draad is de plus en beide andere draden lopen rechtstreeks naar de CDI unit. Zoals ik het nu interpreteer is dit een variabele potmeter om wellicht het toerental de beperken ?? Kan er niet anders van maken en heb jij enig idee waar dat ding kan zitten ? Ben hem nog niet tegen gekomen, wellicht kan hij onder de CDI in de accubak zitten, zal eens kijken.

Als jij meer weet hou ik me aan bevolen.....
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Jantje

  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1504
  • Locatie: Haarlem
  • Ik ben de clutch kwijt
  • Rijdend op een:
    Xciting 400i ABS / Agility City rebel 6Pk / Honda X-ADV
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #56 Gepost op: 02-juni-2015, 21:57:22 »
Hi Ruud,
ik zie nu dat je naast het mij privé te hebben gevraagd de vraag hier ook hebt neer gezet.
Daarom toch ook nog even publiekelijk een antwoord op jou vraag, want das misschien ook leuk voor een ander om te lezen.

Meen me te herinneren dat ik al eens had geopperd in dit topic om de TPS een keertje los maar dan wel met de stekker er nog 'in' naast de carburateur op te hangen. (ik vermoed even terug bladeren voor die kleine opmerking)

De "Throttle Position Sensor" zit op de as van de gasklep (zijkant van jou carburateur)
bij injecties modellen zit hij op het gasklephuis
Deze sensor (helaas geen echte potmeter zo als je zou willen zien) wordt bij  jou carburateur bediend door de as van de gasklep.

De CDI gebruikt de positie van de gasklep om de elektronische ontsteking aan te sturen.
Hoe verder het gas open staat hoe meer vervroeging van de ontsteking.
Ik verwacht dat het potmeter-achtige ding in de TPS een weerstand is, die de spanning doorvoer naar de CDI toe regelt.
De spanning zal laag zijn (met bijbehorende lage weerstandswaarde) als de  gasklep dicht is, (dus bij het stationair draaien) en de spanning zal toenemen (met bijbehorende hogere TPS weerstandswaarde) als je accelereert en dan bij vol gas bereik je de maximale spanning (= hoogste TPS weerstand) .

Als de gasklep volledig openstaat moet je een maximale weerstand meten van 5 Kilo-Ohm tussen violet/rood en violet/zwart.
Hoe verder de gasklep openstaat des te meer weerstand krijg je dus tussen violet/rood en violet/zwart.

Als testje kun je ook de TPS eens losmaken (schroefje losdraaien, en TPS kun je dan van het asje schuiven)
De TPS dan wel gewoon aan het kabeltje laten zitten, en gewoon los naast de  carburateur hangen want anders heb je kans dat je scooter het niet (goed) doet
Ga zo maar eens rijden en kijken wat je er van vindt... en doordat het  kabeltje nog steeds aangesloten zit op de TPS
kan/zal er zich niets schadelijks voordoen.


Mvg. Jan

b.t.w.
Ja jammer dat je a.s weekend bent verhinderd maar snap het wel.
Ik zie je dan gewoon op de jaarmeeting of mogelijk rijden we samen op die kant op, het is voor mij ondanks dat ik best graag een potje variabel accelereer geen enkel probleem om op brommer snelheid te kruizen met mijn motor.
Ik zij nog zo: Je moet ook rijden waar je kijkt!

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #57 Gepost op: 03-juni-2015, 09:28:21 »
Zo, nog even een aanvulling op het hele verhaal omdat ik bij tijd en wijlen vragen krijg over dit onderwerp. De meeste vragen van lezers betreft de uitlaat, "kan ik nog wat vermogenswinst halen uit een andere uitlaat" is een veel gehoorde kreet.

Mijn antwoord is dan: "ja, dat kan maar de winst is zo klein dat het de moeite niet waard is en de kosten zijn enorm."

Ik heb een andere uitlaat op mijn Agility omdat ik een roestvrijstalen uitlaat wilde en mijn Leovince uitlaat de helft goedkoper was dan een nieuwe originele uitlaat met katalysator. De originele uitlaat heb ik nog steeds en ook nodig als er ooit een APK keuring voor motoren komt. Ik hou daar ook rekening mee.

In de meeste gevallen is de snelheidswinst met een andere uitlaat erop, welke meestal meer geluid produceert, puur gevoelsmatig. Ik heb daar ook onderzoek naar gedaan en zal het duidelijk uitleggen met onderbouwing.

Er is op de markt een uitlaatfabrikant die zich gespecialiseerd heeft in uitlaten voor motoren en daar ook onderzoek naar doet. Voor motoren boven de 500cc is veelal vermogenswinst mogelijk van meerdere pk's, Zo kun je zien op de site van de fabrikant dat een Yamaha YZF-R1 met het wisselen van de uitlaat een vermogenswinst heeft van ruim 3.5 pk. We hebben het dan over een motor die al van zichzelf 183 pk had. Zo klein is die vermogenswinst nu met een andere uitlaat. Wordt het motortje kleiner, dan zal de vermogenswinst ook dalen. Kijk zelf maar wat een Honda SH300i doet met een uitlaat van Akropovic.



Deze Honda heeft een 279cc motorblokje en levert vanaf de fabriek zo'n 27.2 pk. Door de uitlaat te vervangen is het vermogen toegenomen met 0.3 kW ofwel nog geen halve PK. Het is nu wel duidelijk genoeg dat wij met onze kleine motortjes de uitlaat als vermogenswinst gewoon uit kunnen sluiten. Het staat leuk en kan goedkoper zijn dan een originele uitlaat maar dan hebben we het wel gehad.

Dit geldt natuurlijk alleen voor de 4-takt blokjes.....de 2-takt is een heel ander verhaal. Een mooi voorbeeld is mijn ervaring met Jan Thiel, inderdaad de constructeur van Jamathi. Ik heb hem een keer gesproken na alle rumoer die ontstond toen Paul Lodewijks op de Jamathi de TT in Assen won. Paul woonde in Amsterdam en Martin, Jan en Paul kwam ik regelmatig tegen op het circuit van Zandvoort toen ik daar ook trainde. Om een lang verhaal kort te maken antwoordde Jan op mijn vraag wat je nu eigenlijk uit zo'n borrelglaasje, want dat is een 50cc tenslotte, kon persen. Jan antwoordde toen, en we schrijven 1974, zo'n 21.4 pk bij zo'n 15.000 toeren. Hij gaf ook aan als hij geen geldgebrek had gehad er wel 29 pk op de versnellingsbak kon zetten. Het belangrijkste deel van de motor was hier de uitlaat, Jan zei dat hij veel had aangepast en getest louter en alleen met het aanpassen van de uitlaat dit vermogen had gehaald. Hoe belangrijk die uitlaat voor de 2-takt was gaf hij aan doordat hij eens het blokje op de testbank had laten draaien zonder uitlaat en er van de 21.4 pk nog maar 4 pk. over waren.
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #58 Gepost op: 11-juni-2015, 10:36:39 »
In vervolg op het vorige epistel betreffende de uitlaat van een Honda SH300i en de vermogenswinst bij het vervangen van de originele uitlaat hier nog een power diagram maar nu van Leovince. Let wel, dit zijn uitlaten van boven de € 350,--, mooi om te zien maar voor de performance hoef je het volgens mij echt niet te doen.....

m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #59 Gepost op: 05-februari-2016, 18:48:53 »
Vandaag maar even de Agility open gehad om de sproeier bezetting te controleren. Hij liep niet lekker en omdat hij van fabriekswege af zuinig is afgesteld heb ik die even gecontroleerd. Had ik dus veel eerder moeten doen. Er zat standaard een K98 sproeier in. Een 24mm carburateur dus en vergelijk deze is met de sproeiers van jullie. Meestal is dat iets in de orde van K80. Ik ben dus meteen naar de dealer gereden en heb alle maten besteld vanaf 98 t/m 120. Kan ik na Noordwijk lekker aan de gang.

Maar meteen het spruitstuk los gehaald, ben toch bezig en mijn polijsttol gebruikt.. Na een half uurtje op 10.000 toeren met eerst klepslijppasta en later polijstpasta kreeg ik dit resultaat.



Niet te glad maken want het brandstof/lucht mengsel moet ook goed gemixt worden maar er zijn echt geen ruwe stukken of gietresten meer te zien.
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #60 Gepost op: 06-februari-2016, 17:13:31 »
Nu ik bezig ben met de carburateur en sproeierafstelling liep ik tegen iets op wat ik nog niet als special voor mijn 150cc had opgemerkt. Daar kwam ik dus nu achter. Op mijn carburateur zitten twee elektrische aansluitingen, 1 voor de elektrische choke en dat is gelijk aan anderen maar de tweede zit op de as voor de gasklep aan de motorkant van de carburateur. Voor mij normaal tot ik het werkplaatshandboek van de Agility 150cc erop nasloeg. Toen zag ik dat dat alleen voor mijn model gold.

Wat doet die regelaar ?

De elektrische aansluiting op de carburateur kijkt naar de stand van de gasklep en afhankelijk van die stand wordt de voorontsteking geregeld. Heel belangrijk dus.

Hoe stel je dat dan af ?

Op het vliegwiel staan twee merktekens, dit geldt voor beide uitvoeringen te weten de 125cc en 150cc. Als ik nu de motor start en stationair laat lopen op 1.500 tpm kan ik met een timinglicht zien hoe de stand van de krukas is als de ontsteking plaats vind. Dit wordt door de CDI geregeld en het timinglicht moet oplichten bij de F. Als ik nu gas geef en het motortje laat draaien op 4.000 tpm moet het timinglicht oplichten bij merkteken twee. Dit oplichten kan ik bijstellen met de elektrische aansluiting op de carburateur. Ik kan dit dus, geheel in tegenstelling met de 125cc, wel stellen.

Hieronder een carburateur van een 125cc model. Recht aan de voorzijde op de as van de regelklep die je met het gashendel regelt zit een kopere dop, bij mij zit daar de voorontstekingsregelaar. Als ik hem weer in elkaar steek zal ik daar een foto van plaatsen.

m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #61 Gepost op: 07-februari-2016, 21:00:39 »
Zoals beloofd nu de foto's van mijn carburateur.



en het elektrische deel wat eraan gemonteerd moet worden. Let op de sleuf waarmee je de voorontsteking kunt regelen.



Natuurlijk moet ik ook uitkijken met de aanschaf van een CDI (twee aansluitingen meer, dus dubbele stekker)

Nu vraag ik me af of er forumleden of lezers zijn die dit herkennen op hun scooter...
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #62 Gepost op: 16-maart-2019, 16:06:36 »
Even wezen kijken op dit forum en ik sta echt even stil te kijken naar Topic, 47.748 keer gelezen.....ongelooflijk.
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Patrick

  • Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 2473
  • Leeftijd: 62
  • Locatie: Bergeijk Noord-Brabant
  • Geslacht: Man
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #63 Gepost op: 17-maart-2019, 09:33:13 »
Kan je trots op zijn Ruud ;)

Is ook een mooie bijdrage aan het forum.
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #64 Gepost op: 17-maart-2019, 11:31:36 »
Ik vind het echt jammer dat ik dat niet meer kan doen....
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

Offline Patrick

  • Oprichter van K.T.N.
  • KTN Team
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 2473
  • Leeftijd: 62
  • Locatie: Bergeijk Noord-Brabant
  • Geslacht: Man
    • Kymco Tourclub Nederland
    • Youtube's kanaal
  • Rijdend op een:
    G-Dink 2012 / Grand Dink 2005 grijs /New Dink zwart 2011
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #65 Gepost op: 17-maart-2019, 12:51:40 »
Hoe bedoel je Ruud?
De natuur, het weer en klimaat wordt extremer maar de mens ook...

E-mail: ktnclub@xs4all.nl
Bezoek  ook onze website , Facebook  of Twitter eens.
www.kymcotourclubnederland.com
https://www.facebook.com/KymcoTourclubNederland?ref=hl
https://twitter.com/KTNCLUB

Offline Ruud_Sint

  • Erelid
  • KTN Lid
  • ********
  • Berichten: 1979
  • Leeftijd: 71
  • Locatie: Amsterdam, Noord-Holland, Nederland, BeNeLux, Europa, enz enz.
  • Geslacht: Man
  • Wie z'n eigen weg gaat wordt niet gauw ingehaald
    • Fotosite van Ruud Sint
  • Rijdend op een:
    Honda SH300i ABS
Re: Tuning Kymco Agility 150cc (Theorie en Praktijk)
« Reactie #66 Gepost op: 17-maart-2019, 17:08:02 »
Je hebt een pb....
m.vr.gr.  Ruudje

onderzoek, als we wisten wat we deden heette het geen onderzoek.

 

vraagjes over aanschaf kymco snorscooter vp50

Gestart door viper

Reacties: 4
Gelezen: 2839
Laatste bericht 11-mei-2016, 10:47:58
door viper
KYMCO ABS versus geen ABS

Gestart door Ruud_Sint

Reacties: 0
Gelezen: 1733
Laatste bericht 13-juni-2015, 12:13:56
door Ruud_Sint
Kymco people 300I inhouden met optrekken

Gestart door albert hamstra

Reacties: 3
Gelezen: 2166
Laatste bericht 21-oktober-2014, 17:02:23
door arievanloon